וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

67% מהנבחנים עברו את בחינות הלשכה

מאת נורית רוט

10.11.2010 / 13:50

האוניברסיטה העברית ואוני' תל אביב מדורגות ראשונה ושנייה בבחינת שיעורי ההצלחה. הבינתחומי במקום הרביעי, לפני בר-אילן



>> 67% מהנבחנים שניגשו לבחינות ההסמכה ללשכת עורכי הדין שנערכו בתחילת החודש, עברו את הבחינה, כך עולה מהתוצאות שפירסמה אתמול הלשכה. הציון הממוצע של הנבחנים היה 68.7.



לבחינה שנערכה בגני התערוכה בתל אביב ניגשו 1,618 סטודנטים למשפטים. לפי הלשכה, 79% מהנבחנים שניגשו אליה בפעם הראשונה, עברו אותה. יחסית לבחינות במועד החורף הקודם, שנערכו בנובמבר 2009, מדובר בעלייה בשיעורי ההצלחה. לפני שנה עברו את בחינות ההסמכה רק 59% מהניגשים, ו-74% מתוך הסטודנטים שניגשו להיבחן בפעם הראשונה.

ואולם, יחסית לבחינות שנערכו במאי השנה מדובר בירידה בשיעורי ההצלחה. בבחינות אלו 85% מכלל הנבחנים עברו בהצלחה. בבחינות החורף בנובמבר 2008 עברו את הבחינות רק 70% מהנבחנים.



שיעורי המעבר בבחינה במועד החורף נמוכים באופן עקבי מאלה של מועד הקיץ (מאי-יוני), ככל הנראה משום שרוב הניגשים במועד החורף הם תלמידי מכללות או סטודנטים שלמדו בחו"ל ולא בוגרי אוניברסיטאות בארץ. לדוגמה, רק 324 מהניגשים לבחינה הנוכחית היו בוגרי אוניברסיטאות ישראליות. מבחינת שיעור העוברים, הגיעה האוניברסיטה העברית למקום הראשון עם 98% מהנבחנים, שעברו בציון ממוצע של 80.



במקום השני מבחינת שיעור ההצלחה נמצאת אוניברסיטת תל אביב, עם שיעור של 96%. הציון הממוצע של הסטודנטים בתל אביב היה 78.7. שלישית נמצאת אוניברסיטת חיפה עם 94% מעבר, וציון ממוצע של .76.9. המרכז הבינתחומי כבש את המקום הרביעי וגבר אפילו על אוניברסיטת בר אילן, שנמצאת במקום החמישי בלבד, עם 87% אחוזי מעבר. לעומתה, 91% מבוגרי הבינתחומי עברו את הבחינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully