וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת רשות המסים: האשה שקיימה "קשר קרוב ביותר" עם רו"ח בן גור מעידה בדלתיים סגורות

הילה רז

10.11.2010 / 14:18

לפי כתב האישום המתייחס לשמחון האשה היתה עובדת רשות המסים משנת 2002 ועבדה כמפקחת בפקיד שומה



עדותה של גלית שמחון, עובדת רשות המסים, שלטענת הפרקליטות קיימה "קשר אישי קרוב ביותר" עם רו"ח קובי בן גור המואשם במסגרת פרשת רשות המסים, נשמעה היום בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה בדלתיים סגורות. השופט זכריה כספי קיבל את בקשתו של סניגורו של בן גור כי עדותה תישמע בדלתיים סגורות לנוכח המידע שהוצג בפני השופט ונאסר בפרסום.







לפי כתב האישום שהגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לפני כשנה, מנהל רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, הבין שהמינוי שלו כמנהל הרשות היה בגדר שוחד שקיבל מאנשי עסקים, רו"ח קובי בן-גור ויורם קארשי - אחיה של שולה זקן. לפי ממצאי החקירה המשטרתית שהחלה ב-2006, מצא עירב את בן-גור וקארשי במינויים ברשות מתוך אמונה שהוא חב להם ולזקן את בחירתו לתפקיד מנהל הרשות. מצא, כך נטען, הבטיח לתגמל אותם כשימונה לתפקיד, למשל, בצורת קידום אנשים במערכת ובהתערבות בהחלטות שונות.



בסך הכל, הועמדו לדין חמישה עובדי רשות לשעבר: מצא מואשם בקבלת שוחד והפרת אמונים והשאר בעיקר בקבלת שוחד. בן-גור וקארשי, פעילי ליכוד ואנשי עסקים, מואשמים במתן שוחד. זקן מואשמת במרמה והפרת אמונים ומשפטה הופרד. לתפישת המדינה מעורבותם של קארשי ובן-גור במינויים ברשות התאפשרה, בין היתר, באמצעות שימוש בכוחה ובהשפעתה של זקן. לבקשת קארשי, כך טוענים בפרקליטות, זקן הינחתה את מצא, שהתברר כבעל אישיות לחיצה ונטולת ביטחון, לפנות לאחיה בכל הנוגע לאיוש תפקידי סמנכ"ל ברשות המסים ומנעה ממצא לפגוש את שר האוצר דאז אולמרט עד שלא יאשר את המינויים אותם קידמו אחיה ובן גור.



לפי הפרק בכתב האישום המתייחס לשמחון היא היתה עובדת רשות המסים משנת 2002 ועבדה כמפקחת בפקיד שומה. ב-2004 היא הכירה את בן גור "ובין השניים התפתח קשר אישי קרוב ביותר". הפרקליטות טוענת כי בשלב מסוים ביקשה שמחון מבן גור שיסייע לה להתקדם ולהתמנות לתפקיד של יועצת מקצועית לראש רשות המסים. בן גור, לשיטת הפרקליטות, פנה למצא וביקש ממנו לקדם את שמחון ולמנותה לתפקיד.



מצא הבטיח לבן גור כי אם ימונה לראש רשות המסים יעשה כן. סמוך לאחר מינויו של מצא לראש רשות המסים, דרש בן גור ממצא לממש את הבטחתו, וביוני 2006 מינה מצא את שמחון לתפקיד כדי לרצות את בן גור, כך טוענת הפרקליטות בכתב האישום. "סמוך לאחר מינויה של שמחון לתפקיד, לבקשתה, פנה בן גור לבוברוב (סמנכ"ל למינהל דאז) ולמצא וביקש מהם להטיב את תנאי העסקתה של שמחון, לרבות קבלת דרגה בכירה ורכב צמוד, גורסת הפרקליטות. שמחון אינה נאשמת בתיק והיא זומנה להעיד על ידי הפרקליטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully