וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגירעון של יוון צפוי להסתכם השנה ב-9.3% מהתמ"ג - מעל להערכות קודמות

סוכנויות הידיעות

10.11.2010 / 14:28

הגירעון גבוה מהצפוי בשל הכנסות נמוכות של הממשלה ותיקון כלפי מעלה של נתון הגירעון ב-2009



הגירעון התקציבי של יוון הצטמצם בשיעור מתון מהצפוי השנה, והוא צפוי להסתכם ב-9.3% מהתמ"ג, בשל גידול חלש בהכנסות הממשלה, ותיקון כלפי מעלה של נתון הגירעון מהשנה שעברה - כך אמרו היום מקורות ממשלתיים ביוון.



"הגירעון השנה צפוי להיות גבוה מההערכות, ברמה של 9.2%-9.3% מהתמ"ג. הנתונים עדיין לא סופיים, וייתכנו שינויים קלים", אמר גורם ממשלתי, אשר ביקש להישאר בעילום שם, לרויטרס.



בטיוטת תקציב 2011, שפורסמה בתחילת אוקטובר, יוון צפתה כי הגירעון התקציבי יירד השנה ל-7.8% מהתמ"ג, לעומת גירעון של 13.8% מהתמ"ג שנרשם בשנה שעברה. כעת צפוי הנתון של השנה שעברה להיות מתוקן כלפי מעלה ליותר מ-15% מהתמ"ג, להערכת הגורם.



בשנה שעברה נקלעה יוון למשבר, לאחר שהממשלה החדשה הכפילה את תחזית הגירעון ל-12.75% מהתמ"ג - יותר מפי ארבעה מהגבול המותר על ידי האיחוד האירופי - בשל ירידה בהכנסות הממשלה וגידול בהוצאותיה. הדבר הוביל לאובדן אמון המשקיעים, ואילץ את יוון לפנות לאיחוד האירופי ולקרן המטבע הבינלאומית בבקשת סיוע.



תמורת הסיוע התחייבה יוון לצמצם את הגירעון באמצעות מדיניות צנע, אשר כללה קיצוצים בשכר ובפנסיה במגזר הציבורי, והעלאה של המסים. ואולם הצנע פגע בצמיחה של יוון, אשר התמ"ג שלה צפוי לרשום השנה נסיגה של 4% לפני ההערכות.



משרד האוצר היווני צפוי לפרסם את נתוני הגירעון המתוקנים במסגרת הטיוטה הסופית של תקציב 2011 ביום חמישי הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully