וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחנות הראשונות של חלוקת הגז בדרום: אשל הנשיא ורמת חובב

אבי בר-אלי

10.11.2010 / 15:05

נתג"ז תקים עבור אמישראגז ואלקטרה חיבורי רשת ב-12 מיליון דולר עבור חלוקת הגז הטבעי בדרום



מהפכה הגז הטבעי מגיעה גם אל הלקוחות הקטנים בדרום: חברת נתיבי הגז (נתג"ז) חתמה אתמול עם קבוצת נגב גז על הקמת חיבורים ראשונים של מערכת הולכת הגז הארצית (בלחץ גבוה) לרשת האזורית שתפרוס נגב גז באזור הדרום (בלחץ נמוך). מדובר בהקמת שני מתקני הפחתת לחץ (prms) וחיבורים ראשוניים למערכת ההולכה בעלות כוללת של כ-12 מיליון דולר. המתקנים יוקמו באשל הנשיא ובאזור התעשייה ברמת חובב, כאשר בעתיד יוקמו חיבורים נוספים לאורך הרשת.



קבוצת נגב גז המוחזקת בידי אמישראגז, אלקטרה ואהרון חמו, זכתה לפני שנה וחצי במכרז לפריסת תשתית חלוקת הגז בדרום בהשקעה של כ-80 מיליון שקל. החתימה תאפשר ביצוע התקשרויות עם לקוחות קצה פוטנציאלים של גז טבעי - בעיקר מפעלי תעשייה. אלה עושים היום שימוש בשריפת מזוט, סולר או גפ"מ (גז בישול) להפקת חשמל או קיטור, כאשר הסבת מתקניהם לשריפת גז טבעי תאפשר להם להוזיל את עלויות הדלק ולצמצם את פליטות המזהמים. בנתג"ז צופים כי לאחר סיום ההקמה תגיע תצרוכת הגז הטבעי בדרום לכמיליארד מ"ק גז בשנה (1 bcm).



כפי שפורסם השבוע ב-themarker, חתמה נתג"ז לפני שבוע על הסכם דומה עם הזכיינית המקבילה באזור מרכז הארץ - קבוצת סופר ng של סופרגז ושפיר. חברות אלה סיכמו על הקמת 4 חיבורים לצנרת ההולכה הארצית בנתב"ג, רמלה, פלמחים ותחנת הכוח רדינג שבתל אביב תמורת 20 מיליון דולר. תצרוכת הגז הטבעי ממתקנים אלה צפויה להגיע לכ-0.25 bcm.



מנכ"ל נתג"ז, שמואל תורג'מן, אמר אתמול: "ההסכמים שנחתמו עם חברות החלוקה במרכז ובדרום הם בעלי משמעות אדירה למשק. נתג"ז מוליכה כיום גז טבעי בשווי של 10 מיליון שקל בכל יום, מהלך שחסך עד כה מאות מיליוני שקלים בעלות יצור החשמל והוריד דרמטית את זיהום האוויר שנפלט מתחנות הכוח והמפעלים הגדולים. עם חיבורם של המפעלים בינוניים והקטנים לשימוש בגז טבעי התעשייה הישראלית תתחזק וזיהום האוויר במרכזי התעשייה הגדולים של ישראל יפחת בצורה דרמטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully