וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה למנהיגי ה-G20: כלכלה אמריקאית חזקה היא מפתח להתאוששות עולמית

רויטרס

10.11.2010 / 15:23

במכתב לקראת פסגת מנהיגי ה-G20 קרא אובמה למנהיגים לגבש הסכם לאיזון מחדש של הכלכלה העולמית



"כלכלה אמריקאית חזקה עשויה להיות התרומה הגדולה ביותר של ארה"ב להתאוששות הכלכלה העולמית", כך טוען נשיא ארה"ב, ברק אובמה. במכתב ששלח למנהיגי ה-g20 לקראת פסגת המדינות שתתכנס היום, קרא הנשיא האמריקאי למדינות לסייע לאיזון מחדש של הכלכלה העולמית - בין המדינות החוסכות והמייצאות לבין המדינות אשר צורכות הרבה ומייבאות.



במכתבו למנהיגי ה-g20, ציין אובמה כי חוזקו של הדולר - אשר נפל בחדות מול מטבעות רבים בחודשים האחרונים, וצפוי להמשיך להיחלש בעקבות ההרחבה הכמותית בארה"ב - תלוי רבות בחוזקה של כלכלת ארה"ב. הוא קרא למדינות ה-g20 לגבש את פרטיו של ההסכם בנוגע לשערי החליפין ולחוסר האיזונים, עליו הוסכם בפגישת שרי האוצר של ה-g20 לפני מספר שבועות.



ארה"ב נתונה תחת ביקורת מצד סין ומדינות נוספות בשל החלטתו של הבנק הפדרלי לפתוח בסבב חדש של הרחבה כמותית. הממשל האמריקאי מקווה כי ההרחבה הכמותית תעודד את הכלכלה האיטית, אך הכסף עלול למצוא את עצמו זורם לשוקי אסיה.



"יש לנו 'כסף חם' בסך 10 טריליון דולר שמסתובב בעולם, יותר מכפי שהיה בתחילתו של המשבר הפיננסי העולמי", אמר שר האוצר הסיני, ז'ו גואנגיאו, בשבוע שעבר. "ארה"ב לא לקחה בחשבון את הזעזוע שזרימת הון מוגזמת עשויה לגרום ליציבות הפיננסית של השווקים המתעוררים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully