וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: ועדת החינוך תדחה את הדרישה לאסור הקמת "לולי כלובים" בישראל

עמירם כהן

10.11.2010 / 16:18

עשויה לחייב את משרד החקלאות להגדיל את מרחב המחייה למטילות מ-350 סמ"ר ל-750 סמ"ר ללא שלב ביניים



ועדת החינוך של הכנסת, שדנה היום בתקנות לחוק צער בעלי חיים (חיות משק) שהתקין משרד החקלאות, דחתה לישיבתה הבאה את ההכרעה במחלוקת לגבי סוגי הלולים שיותרו להקמה בישראל. התקנות שמציע משרד החקלאות קובעות כי מרחב המחיה לכל מטילה ב"לולי הכלובים" הנהוגים כיום בישראל, כמו גם באירופה, יוגדל מ-350 סמ"ר כיום ל-550 סמ"ר בשלב ביניים, ולאחר מכן ל-750 סמ"ר בשלב הסופי האמור להסתיים עד 2022.



למול הצעה זו תובעים ארגוני זכויות בעלי החיים לאסור כליל הקמת לולי כלובים בישראל ולהתיר אך ורק לולים המכונים "לולי חופש" ו"לולי מעוף", בהן חופשיות המטילות לנוע ללא מגבלה על שטח הלול כולו. משרד החקלאות מבקש לדחות את התביעה הזו, בטענה כי איכות הביצים בלולי החופש והמעוף ירודה יותר וכמותן קטנה יותר, בעוד שעלות ההקמה של לולים אלה גבוהה ב-30% מזו של לולי כלובים והמחיר לצרכן של הביצים שיוטלו בלולים אלה יהיה גבוה ב-22% ממחירי הביצים המוטלות בלולי כלובים. מאידך, קיימת נטייה בקרב חברי הוועדה לדחות את ההצעה לפיה יוגדל מרחב המחייה למטילות בשני שלבים - ומסתמן כי היא תחייב את המשרד להתקין תקנה לפיה בכל הלולים החדשים שיוקמו בישראל מרחב המחייה למטילות יהיה מלכתחילה 750 סמ"ר.



הקמת לולים חדשים מהווה מרכיב עיקרי ברפורמה בענף הלול שמובילים משרד החקלאות, מועצת הלול וארגון מגדלי העופות. עלותה של הרפורמה נאמדת ב-800 מיליון שקל, 40% מתוכם במענקי ממשלה.



במהלך הישיבה פרץ ויכוח פנימי בין נציגי הלולנים על ייצוגם בוועדה. נציגי ועד הפעולה להצלת הלול המושבי (המשפחתי) במושבי הצפון, המייצג את הלולנים בישראל המתנגדים לרפורמה, תבעו לשתפם בוועדה המייעצת שיקים משרד החקלאות לשם בחינת התפתחות הידע במדינות אחרות בנושא רווחת התרנגולות בלולי ההטלה. לטענת נציגי ועד הפעולה, ארגון מגדלי העופות אינו מייצג אותם.



עד כה אישרה ועדת החינוך של הכנסת 22 מ-24 התקנות לחוק, כשההחלטה בסוגיית הלולים שיותרו להקמה בישראל צפויה להתקבל בישיבתה הבאה של הוועדה שתתקיים בעוד כשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully