וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההוצאה הפרטית על בריאות - מהגבוהות בעולם"

אריאל נוי

10.11.2010 / 16:30

כך אמר מנכ"ל משרד הבריאות רוני גמזו בעת ההצגת נוסח תקציב המדינה הדו שנתי, שמייעד למערכת הבריאות תקציב של 23.5 מיליארד שקל ב-2011 ו-24.4 מיליארד שקל ב-2012

נוסח תקציב הבריאות הוצג היום (רביעי) בוועדת הכספים של הכנסת. לפי ההצעה שהוצגה בדיון, יעמוד התקציב על 23.5 מיליארד שקלים ב-2011 ו-24.4 מיליארד שקלים ב-2012.

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, אמר בדיון כי "ההוצאה הפרטית על בריאות בישראל היא מהגבוהות בעולם. עם זאת, יש לנו מערכת בריאות מהטובות בעולם, חרף מספר חוליים שצריך לרפא. ישראל נמצאת במקום הכי נמוך בהשוואה למדינות ה-OECD ביחס מיטות לחולים בבתי החולים בהתאם לגודל האוכלוסייה, ובמו"מ עם האוצר משרד הבריאות מתעקש על שיפור הדבר"

"להפחית עלויות התרופות"

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, ציין כי משרד הבריאות שם לו למטרה להפחית את שיעור ההשתתפות העצמית של האזרחים ברכישת תרופות והרחיב את שירותי הרפואה הדחופה בפריפריה, במיוחד במקומות המרוחקים מבתי החולים.

ח"כ חיים אורון (מר"צ) אמר בדיון כי סל הבריאות נשחק וכי איננו רואה שינוי מגמה בנושא הזה. אורון ציין את הקושי של משפחות עם מספר חולים כרוניים ואת הצורך להפחית את עלויות הביקורים אצל רופאים ואת ההוצאות על תרופות. "המהלך שסגן השר עשה בטיפולי שיניים חיוני, אך נעשה רק עבור ילדים ויש להרחיבו לקבוצות נרחבות יותר".

ח"כ ציון פיניאן (ליכוד) אמר שליצמן קיבל לידיו שתי מערכות בריאות, האחת במרכז והשנייה בצפון ובדרום. לדבריו, יש לדרוש תוספת תקציבית רק לפריפריה. פיניאן קרא לליצמן "להניע בהקדם הקמת בית ספר נוסף לרפואה בצפת". ועל כך הוסיף יו"ר ארגון רופאי המדינה בהסתדרות הרפואית, ד"ר יצחק זיו-נר, שהתוספת לבינוי בבתי החולים ובמרכזים הרפואיים, נמוכה ואיננה עונה על הצרכים הריאליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully