וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ננעל בירידות

רם עוזרי

10.11.2010 / 17:01

יום המסחר באחד העם ננעל בירידות שערים בציפיה להמלצות ועדת ששינסקי בנוגע לגובה תמלוגי הגז. מדד ת"א 25 ירד ב-0.6%, ת:"א 100 נחלש ב-0.5% ומדד הבנקים נפל ב-1.3%

יום המסחר בבורסה בתל אביב נחתם בירידות שערים. מדד ת"א 25 ירד ב-0.6% לרמה של 1,261.3 ומדד ת"א 100 הפחית 0.5% מערכו לרמה של 1,165.59. מדד הבנקים ירד ב-1.3% ומדד מניות הנדל"ן איבד 0.4%.

לקראת סוף יום המסחר בלטו בירידות חדות מניות חברות הגז. זאת על רקע הודעתה של ועדת ששינסקי כי תפרסם את מסקנות הביניים שלה בנוגע לתמלוגים בענף חיפושי הגז והנפט בשעה 18:00. בעקבות ההודעה נרשמה עצבנות במניות חברות החיפוש מודיעין, רציו ואבנר.

עוד בגזרה המקומית, ריכזו עניין המניות הדואליות טבע ופריגו. המניות רשמו אמש ירידות בוול סטריט ונפתחו בפער שלילי. זאת לאחר שבית המשפט לערעורים קיבל את ערעורה של חברת מרק, וקבע כי הפטנט שנרשם על התרופה Temodar לטיפול בשני סוגים של סרטן המוח אכיף. ההחלטה עלולה למנוע מטבע ומפריגו לשווק גרסה גנרית לתרופה שמכירותיה בארה"ב הסתכמו ב-370 מיליון דולר ב-2009.

סלקום הגישה היום את דו"חותיה הרבעוניים והודיעה על חלוקת דיבידנד של 400 מיליון שקל. בדומה לפרטנר שדיווחה על תוצאותיה אתמול, סלקום מציגה עלייה מתונה בהכנסות אך עלייה דו ספרתית במדדים התפעוליים. הכנסות סלקום ברבעון עמדו על 1.7 מיליארד שקל, שיפור תוצאה של 3%, והכנסות החברה משירותים (לא כולל מכירות מכשירים) עמדו על 1.5 מיליארד שקל, עלייה של אחוז.

אפריקה ישראל מרכזת עניין

חברת התוכנה בבילון שבשליטת נעם לניר, הגישה אף היא דו"חות רבעוניים. החברה הציגה עלייה בהכנסות של כ-62% לעומת הרבעון המקביל ל-33.2 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה קפץ פי 4.6 לעומת הרבעון השלישי של 2009 ל-6 מיליון שקל, והרווח הנקי של החברה עלה ב-47% ל-5 מיליון שקל. כמו כן, החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד בסך 17 מיליון שקל.

גם כלל פיננסים פירסמה היום את דו"חותיה לרבעון השלישי. הכנסות החברה ברבעון קטנו ב-19% והסתכמו ב-99 מיליון שקל, אולם בשורה התחתונה עוברת החברה לרווח נקי של 1.7 מיליון שקל לעומת הפסד נקי של 36 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.

מנייה נוספת שריכזה עניין במהלך יום המסחר היא אפריקה ישראל אשר קפצה בשעה האחרונה של המסחר אתמול ב-4.75% במחזור גבוה וסגרה על שער של 2,710. על פי הערכות בשוק, הזינוק הוא על רקע התקדמות לקראת הנפקת אפי אירופה שבבעלות החברה הבת (56% אחזקה) אפריקה נכסים. לפי ההערכות, אפי אירופה תונפק לפי שווי של 400 מיליון יורו, 40% מעל ההון העצמי שלה.

קרן ג'נרל אטלנטיק פנתה לקרן מרקסטון ולקרן טנא בהצעה לרכוש את אחזקותיהן בחברת נטפים, העוסקת בפיתוח ובייצור של מוצרי השקיה בטפטוף ובהקמת פרויקטים בתחומי ההשקיה והחממות. ג'נרל אטלנטיק היא קרן השקעות פרטית, המנהלת נכסים ב-15 מיליארד דולר. לפי הערכות, ג'נרל אטלנטיק היא אחת מחמש קרנות השקעה פרטיות שפנו למרקסטון ולטנא והציעו לרכוש את אחזקותיהן בנטפים, לפי שווי חברה של 650 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully