וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת החקלאים עשויה להידחות בשל הסכמות עם רשות ההגירה

עמירם כהן

10.11.2010 / 17:24

רשות ההגירה והחקלאים סיכמו כי מספר העובדים הזרים בענף יגדל ל-26 אלף; וילן: השביתה לא בוטלה



בישיבה משותפת של מטה המאבק של החקלאים עם נציגי רשות ההגירה במשרד הפנים, הוסכם כי תוך שבועיים תימצא דרך להגדלת מספר העובדים הזרים בחקלאות ל-26 אלף - תוספת מיידית של כ-5,000 עובדים. מנכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום וילן אמר בתום הפגישה כי השבתת אספקת התוצרת החקלאית למשק, שאמורה להתקיים ב-24-22 בנובמבר לא בוטלה, ואם לא יימצא הסדר מיידי להגדלת מספר העובדים היא תקוים.



עוד ציין וילן כי החקלאים תובעים מרשות ההגירה כי גם ב-2011 יעמוד מספר העובדים הזרים על 26 אלף. כמו כן, נודע כי מנהל רשות ההגירה אמנון בן עמי, אמר בישיבה שהרשות תפעל לאשר כניסתם המיידית של 1,400 עובדים זרים לישראל.



בתוך כך נמסר כי הושג הסכם נוסף עם רשות ההגירה, לפיו יקבלו 3,000 עובדים זרים האמורים לסיים בשבועות הקרובים את תקופת העסקתם במשקים החקלאיים, אישור להשאר במשקים עד סוף אפריל 2011. הישארותם בארץ, יחד עם הבאת 1,400 עובדים זרים נוספים, תאפשר לחקלאים להתחיל את עונת היצוא החקלאי כסדרה.



400 מהעובדים שהישארותם אושרה מועסקים במושבי הערבה, והמשך עבודתם במשקים יאפשר למושבים להתחיל את עונת יצוא הירקות לאירופה. 6 מושבי הערבה התיכונה מייצאים לאירופה ירקות ותוצרת חקלאית אחרת ביותר ממיליארד שקל בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully