וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד קורבן של גוגל: Ask.com יפסיק לפעול כמנוע חיפוש עצמאי

סוכנויות הידיעות

10.11.2010 / 17:42

Ask.com מחזיק כיום בנתח של 2% משוק החיפושים המקוונים בארה"ב, לעומת נתח של 65% לגוגל



ask.com, מנוע החיפוש הרביעי בגודלו בארה"ב, הודיע היום כי יקצץ מאות משרות ויפסיק לפתח אלגוריתמים משלו לתוצאות חיפוש, לאחר שלא הצליח להגדיל את נתח השוק שלו ולהתחרות באופן משמעותי בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים. שותפה ששמה לא פורסם תספק מהיום את טכנולוגיית החיפוש לאתר.



ask.com, שנקרא בעבר "אסק ג'יווס", ניסה בשנים האחרונות לכבוש נתח משמעותי משוק מנועי החיפוש באמצעות קמפיינים שיווקיים שכללו ססמאות כמו "האלגוריתם הרג את ג'יווס". iac אינטראקטיב קורפ, ענקית המסחר האלקטרוני של בארי דילר, רכשה את האתר ב-2005 תמורת 1.9 מיליארד דולר. נסיגתו מתחום החיפושים המקוונים היא מכה קשה לדילר, שהשקיע מאות מיליוני דולרים באתר בשנים האחרונות בניסיון להפוך אותו למתחרה משמעותי בגוגל.



ask.com, שנוסד ב-1996 כאתר של שאלות ותשובות, מחזיק כיום בנתח של 2% משוק החיפושים המקוונים בארה"ב, לעומת נתח של 65% בו מחזיקה גוגל, לפי נתוניה של חברת המעקב נילסן. כעת, מתכוון האתר להתמקד במתן מענה לשאלות גולשים, במקום בתוצאות חיפוש, החלטה שלפי החברה תמנע ממנו להתחרות בחברות בעלות משאבים גדולים בהרבה ממנו ותחסוך עלויות. במסגרת המהלך, יפטר ask.com כ-130 עובדים ויסגור את משרדיו בניו ג'רזי ובסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully