וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי המדינה: החל מיום שלישי נפתח בשביתה ללא הגבלת זמן

חיים ביאור

10.11.2010 / 19:16

יו"ר ארגון פרקליטי המדינה: האוצר נמנע מלהניח הצעה המתקנת את הבעיות הקשורות לתנאי השכר של הפרקליטים



פרקליטי המדינה המועסקים בפרקליטות ובמשרד המשפטים הודיעו כי יפתחו ביום שלישי הקרוב בשביתה ללא הגבלת זמן. הפרקליטים מוחים על כך שהנהלת משרד המשפטים אינה מנהלת עם נציגותם משא ומתן על דרישותיהם להעלאת שכרם ולהטבת העסקתם.



במכתב ששיגר יו"ר ארגון פרקליטי המדינה, עו"ד בועז גולדברג, מפרקליטות מחוז חיפה, לשר המשפטים יעקב נאמן, לפרקליט המדינה משה לדור וליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, התריע גולדברג על כך שעד כה משרד האוצר נמנע מלהניח על שולחן המו"מ הצעה כלשהי שיש בה כדי לתקן את הבעיות הרבות הקשורות לתנאי השכר של הפרקליטים.




מתברר כי חרף הזמן הרב שחלף למן הפגישה הראשונה (7 חודשים), משרד האוצר טרם הצליח לגבש הצעה כלשהי, כותב גולדברג. עוד נאמר בכתבו כי "עוד שמענו, בחצי פה, כי העובדה שטרם הסתיים סכסוך העבודה הכללי במשק, אינה מאפשרת את קידומו של המו"מ עם ארגון הפרקליטים".



לפני כשבוע נחתם הסכם העבודה הכללי בין האוצר להסתדרות והפרקליטים הוחרגו מההסכם. "גם לאחר ש'מכשול' זה הוסר, לא התגלתה כוונה כלשהיא מצד משרד האוצר לקיים מו"מ אמיתי. קל וחומר שלא התקבלה הצעה רצינית מצידו. בנסיבות אלה החלטנו לפתוח בשביתה החל מיום שלישי הבא".



גולדברג הסביר ל-themarker כי "מאומה לא נעשה כדי לבוא עמנו במגעים". הוא העריך שמשרד האוצר הוא אשר מונע ממשרד המשפטים להיכנס למו"מ ענייני על דרישות הפרקליטים.



850 פרקליטי המדינה דורשים תוספת שכר בשיעור 24.5%, בדומה לתוספת שהשיגו בשנה שעברה הרופאים במסגרת הבוררות. לטענת גולדברג, שכר פרקליטי המדינה נשחק לאחר שבמשך שנים רבות לא נחתם הסכם עבודה עמם. "אנו מקבלים שכר נמוך שאינו מסייע לנו לעמוד נכונה באתגרים המשפטיים העומדים בפני המדינה", הוא טען. עוד הוא אמר: "אנו באים לבתי המשפט ומולנו ניצבים עורכי דין מהמגזר הפרטי המשתכרים פי שניים או שלושה מאתנו. לא ייתכן שפרקליט המייצג את המדינה, בתחום הפלילי והאזרחי, ישתכר כמו עורך במשרד פרטי קטן שהמיצוב שלו נמוך. התוצאה המצערת היא שעורכי דין מנוסים מעדיפים לעבוד במשרדים שבמגזר הפרטי ולא להשתלב בפרקליטות המדינה, וכך המדינה מאבדת כוח אדם מקצועי שפוטנציאל התרומה שלו גדול".



פרקליטי המדינה גם דורשים הגדלת ההשתתפות בהחזר הוצאות רכב והשתתפות בהוצאות של הטלפונים הניידים שברשות כל הפרקליטים. לדברי גולדברג, ההסתדרות תומכת בדרישות הפרקליטים ובכוונתה לגבות את השביתה בה הם מאיימים לפתוח.



דובר משרד המשפטים אמר בתגובה: "הנהלות משרד המשפטים ופרקליטות המדינה פועלות למציאת פתרון לסכסוך העבודה עליו הכריזו פרקליטי המדינה כדי להסיר את איום השביתה. אנו מקווים שהמחלוקות יישובו כבר בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully