וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת לפעילים החברתיים: "הכנסת נזנחת ומופקרת לבינוניות"

TheMarker Online

10.11.2010 / 19:35

ריבלין: "ארגוני החברה האזרחית עומדים היום בחוד החנית של העשייה החברתית"



"הארגונים החברתיים נעשים לאליטה של מנהיגות חברתית, ואילו הכנסת הופכת לפריפריה, עד כדי האשמה שגם הכנסת סובלת מבריחת מוחות. המהפכות החברתיות מתרחשות רחוק מהכנסת. יש להחזיר את הדיון ואת הציבור לתחומי המערכת הפוליטית, שהיא למרות הכל, עדיין המנוף האפקטיבי לשינוי" - כך אמר היום רובי ריבלין, יו"ר הכנסת, בפאנל הנעילה של כנס שדרות לחברה.



"עבור מרבית הציבור הישראלי היום, הפוליטיקה ובמרכזה הכנסת אינן נתפסות עוד כבמה רלבנטית ומחוללת שינוי. הן אינן נתפסות עוד כמנוף לתמורה חברתית משמעותית. רק מעטים בינינו מאמינים בכוחה של הפוליטיקה, ומעטים אף יותר מוכנים 'ללכלך את הידיים' ולבחור בדרך הפוליטית. ובכן, מי שחרד לעתידה של מדינת ישראל- אינו יכול עוד לעקוף את המערכת הפוליטית. הכנסת היא מוקד השפעה שאין בלתו; אין ולא יוכל להיות לה תחליף", התריע ריבלין.




ריבלין המשיך ואמר כי "ארגוני החברה האזרחית עומדים היום בחוד החנית של העשייה החברתית. המנהיגות החברתית והחדשנות והמקצוענות הגוברת, מעידים באופן ברור על צמיחתו והתבססותו של 'היי-טק חברתי', יחיד במינו, במדינת ישראל. ואולם, בעוד שמיטב המוחות עושים לילות כימים בשירות החברה הישראלית בארגונים החברתיים השונים, קשה שלא להרגיש שהפלטפורמה הטבעית להובלת תהליכי שינוי משמעותיים - הלוא היא הכנסת - נזנחת ומופקרת לבינוניות".



ריבלין, הנואם המרכזי במעמד שגם העניק את אות המופת מטעם הכנס, אמר עוד כי "את המהפכות החברתיות של ישראל 2010 מובילים היום ארגוני החברה האזרחית, אך נדמה שהמהפכות הללו אינן מצליחות לפלס את דרכן מהשטח אל זירת ההכרעה, אל הכנסת. הקושי והאתגר האמיתיים היום הוא להביא את המצביאים החברתיים, אלה העומדים בראש המהפכות הללו, אל הכנסת".



לדבריו, "במדינת ישראל כיום יש רבים מדי ובעיקר טובים מדי, הרואים את הדרך הפוליטית כמוקצית מחמת מיאוס. כך, אנו עדים היום לתהליך מדאיג של הפרטת הדיון הציבורי באמצעות פורומים חוץ פרלמנטריים, שמטרתם להעתיק את השיח הכלכלי חברתי, ואפילו המדיני, אל במות אלטרנטיביות. כך, בעוד ארגוני החברה האזרחית הופכים לאט ובבטחה לאליטה של מנהיגות חברתית, עד כדי האשמה שגם הכנסת סובלת מבריחת מוחות".



יו"ר הכנסת קרא לארגוני החברה האזרחית לחזור אל המערכת פוליטית. "בואו והתפקדו, גייסו תמיכה, הביאו את בשורתכם אל הכנסת, תנו אמון בכוחה של הכנסת לחולל שינוי אמיתי. אמנם החיוניות של החברה האזרחית ועצמאותה, הם תנאים הכרחיים לקיומה של חברה דמוקרטית בריאה ומשגשגת, אבל צו השעה היום קורא לנו להחזיר את הדיון ואת הציבור לתחומיה של המערכת הפוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully