וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן שילוח מתחרה ברשת החברתית המוסיקלית של סטיב ג'ובס

גיא גרימלנד

10.11.2010 / 19:58

סטארט-אפ ישראלי חדש בשם בונטיון מאפשר למשתמשים לשתף ברשתות חברתיות לשתף השירים שהם מאחסנים במכשיר הסלולר



בתחילת חודש ספטמבר הודיע סטיב ג'ובס, מנכ"ל חברת אפל, על "פינג" (ping), רשת חברתית למוסיקה עבור משתמשי תוכנת itunes (תוכנת ניהול שירים למוצרי אפל). אם תרצו, סוג של פייסבוק או טוויטר ל- itunes. עכשיו נראה שלפינג יש תחרות מסוימת.



סטארט-אפ ישראלי חדש בשם בונטיון (bontune) משיק אפליקציה חדשה שמאפשרת למשתמשים לשתף ברשתות חברתיות את השירים שהם מאחסנים במכשיר הסלולר שלהם. בונטיון בעיקר נסמכת על הרשת החברתית פייסבוק, אבל לא רק. היא מכוונת לכך שהשיתוף של השירים יתבצע ברשתות חברתיות נוספות כמו מייספייס ו-hi5.



הייחודיות שלה היא באינטגרציה מהירה של התכנים מהטלפון הנייד לרשתות החברתיות. השיתוף מתבצע בלחיצת כפתור. כל משתמש שמוריד את האפליקציה של בונטיון יכול לשתף באיזה מצב רוח הוא לצד השיר: שמח, עצוב, כועס וכדומה. עם זאת, אין חובה לחלוק כל שיר עם מצב רוח. ניתן פשוט לשתף את השיר עם אחרים ללא ציון מצב רוח.



בשל כך ניתן לחלוק רק שירים שמאוחסנים במכשיר הסלולר אולם בגרסאות הבאות של בונטיון תהיה אפשרות לחלוק שירים המאוחסנים ברשת האינטרנט בפלטפורמות אחרות. הקבצים שניתן לחלוק צריכים להיות בפורמט mp3. בבונטיון מבהירים שניתן לחלוק לא רק שירים אלא גם קבצי אודיו אחרים שמשקפים את מצב הרוח. סרטוני קומדיה, וידאו קליפים וכדומה.



בשלב זה בונטיון תומכת אך ורק במכשירי סימביאן של נוקיה, אבל היא מתכננת לפתח אפליקציות שמתאימות גם למכשירי בלאקברי, איייפון ואנדרואיד. את התוכנה ניתן להוריד באמצעות sms, גלישה ב-wap או המחשב. לאפליקציה של בונטיון אפשרות כניסה באמצעות חשבון הפייסבוק. כל עדכון במכשיר הסלולר מעדכן אף דף החשבון של המשתמש בפייסבוק. ובכל פעם שמשתמש אחר מגיב לשיתוף של משתמש שעדכן באמצעות בונטיון - מתקבלת הודעה.



דף אחר באפליקציה מספק דירוג לעשרה המשתמשים הפעילים ביותר בבונטיון. האפליקציה מאפשרת לעדכן גם את מיקום המשתמש על בסיס רכיב gps שנמצא במכשיר הסלולר, כך שבדומה ל-foursquare ניתן לשתף שיר, מצב רוח ומיקום המשתמש (על בסיס מפות גוגל).



היזם מאחורי בונטיון הוא שמעון קונסטנטה, שייסד את הסטארט-אפ mportico שהציע ללקוחות לרכוש כרטיסי זיכרון לסלולרי עם תכנים מובנים – אבל נסגר בשל היעדר מימון. בונטיון ממומן כיום על ידי חברת ההשקעות thetime אילן שילוח וניר טרלובסקי. המודל העסקי מבוססת על חלוקת רווחים עם מפעילי סלולר וחברות הקלטה, לצד שילוב פרסומות מבוססות מיקום. הפרסומות מותאמות למשתמשים לפי חיתוך סגמנטלי (מין, גיל, מצב רוח, אזור מגורים). עד כה בונטיון חתמה על הסכם עם מספק להקות שישתמשו באפליקציה לשידור פרומויים של שירים חדשים שלהם.



אחת מהן היא הלהקה "התקווה 6" והשני הוא הדי-ג'יי תומר מייזנר. קונסטנטה אומר כי "בימים אלו החברה נמצאת במשא ומתן עם מספר מפעילים סלולאריים להטמעת המערכת שלו כדי להציע אותה ללקוחות הקצה כמערכת לרכישה והמלצות על מוזיקה".



במה שונה בונטיון משיתוף של לינקים מיוטיוב בפייסבוק באמצעות הסלולר? בעיקר בכך שהיא מאפשרת לכל משתמש לשתף את השירים הספיציים עם חברים. למשל גרסת רמיקס לשיר מסוים שהמשתמש הכין. בנוסף לא כל השירים נמצאים ביוטיוב. במובן מסוים בונטין מזכירה קצת את tunewiki, סטארט-אפ ישראלי אחר, שמאפשר לקבל את מילים לשירים מיוטיוב ולהבין מי עוד שומע באותו רגע את אותו שיר. אבל מה שיחודי לו הוא היכולת שיתוף של שירים בין משתמשי סלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully