וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה להפחתת החוב הלאומי שמינה אובמה ממליצה: להעלות גיל הפרישה ל-68; לקצץ בביטוח לאומי

סוכנויות הידיעות

10.11.2010 / 22:47

הוועדה המליצה על צעדים שיפחיתו את חובותיה של ארה"ב ב-3.8 טריליון דולר בעשור הקרוב



הוועדה הפדרלית שמינה נשיא ארה"ב ברק אובמה כדי למצוא דרכים להפחית את החוב הלאומי האמריקאי, העומד בימים אלה על 13.7 טריליון דולר, פירסמה היום שורה של הצעות שנועדו לחסוך יותר מ-3.8 טריליון דולר בעשור הקרוב – בהן העלאת גיל הפרישה ל-68 וקיצוץ בביטוח לאומי.



שני ראשיה של הוועדה, הסנאטור הרפובליקני לשעבר אלן סימפסון וארסקין בואלס, לשעבר ראש הסגל של ביל קלינטון בבית הלבן, פירטו היום במסיבת עיתונאים את מסקנותיה של הוועדה. לפי הצעותיה של הוועדה, גיל הפרישה יועלה מ-67 כיום ל-68 עד 2050 ול-69 עד 2075. הוועדה גם מציעה לערוך רפורמה מקיפה בביטוח הלאומי בארה"ב, שבמסגרתה גם יואט הקצב שבו עולה הסכום שמושלם למבוטחים. הצעותיהם של השניים עדיין תלויות באישורם של 14 מתוך 18 חברי הוועדה, לפני שיוגשו לאובמה ב-1 בדצמבר.



"אמריקה לא תוכל להיות גדולה, אם נתרושש", אמרו השניים, "הכלכלה שלנו לא תצמח והמדינה שלנו לא תכול להתחרות ללא תוכנית להסיר את הנטל הכבד הזה מעלינו". בשל מצבה הקשה של הכלכלה האמריקאית, המליצו השניים כי הצעותיהם לא ייכנסו לתוקף לפני שנת 2012.



בין הצעדים עליהם המליצו ראשי הוועדה, פירטו השניים רפורמה מקיפה בביטוח הלאומי בארה"ב שתבטיח כי יוכל להמשיך להתקיים גם בעוד 75 שנה, בעוד שיגיע לחדלות פירעון בתוך 27 שנים כפי שטוענים כלכלנים. במסגרת הרפורמה המוצעת, מבוטחים עשירים יותר יקבלו הטבות נמוכות יותר, עובדים עשירים יותר ישלמו יותר מסים וגיל הפרישה יועלה ל-69 עד 2075, למעט במקרים מיוחדים. כדי להבטיח שעובדים בשכר מינימום לא יהיו מתחת לקו העוני לאחר שייצאו לפנסיה, יוחל רף מינימלי של תשלומים.



כמו כן, קוראת ההצעה לביטולן של הטבות מסים וסובסידיות בסך יותר מטריליון דולר. הדבר יתרום להפחתת הגירעון, אמרו השניים, וגם יאפשר למחוקקים לקצץ במסים מסוימים ולפשט את חוקי המסים בארה"ב. במסגרת אחת האפשרויות שפירטו ראשי הוועדה, מס ההכנסה ליחידים ייחתך מ-35% ל-28% ומס החברות יקוצץ ל-26%.



קיצוצים נוספים עליהם המליצו השניים כוללים קיצוצים בתשלומי ביטוח הבריאות המועברים לרופאים, לעורכי דין, לחברות תרופות ולאחרים. מבוטחים ישלמו מעט יותר עמלות. הסובסידיות לחקלאות, לפי ההצעות, יקוצצו ב-3 מיליארד דולר בשנה.



לפי סימפסון ובואלס, ההצעה תפחית את חובותיה של ארה"ב ב-60% עד 2024 ותבטיח איזון תקציבי עד 2037. "ההצעה שלהם כוללת הרבה סעיפים שנויים במחלוקת", אמר חבר הוועדה אנדי סטרן, לשעבר נשיא התאחדות העובדים במגזר השירותים, "אבל זה שלשבת במקום ולעשות כלום זאת אפשרות טובה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully