וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות מאכזבות לסיסקו: עלייה נמוכה מהצפוי של 8% ברווח הרבעוני; המניה יורדת ב-2.8%

אשר שכטר

10.11.2010 / 23:23

סיסקו דיווחה על עלייה של 19% בהכנסותיה, בהתאם לתחזיות האנליסטים



, יצרנית ציוד רשתות התקשורת למחשבים הגדולה בעולם, דיווחה היום על רווח נמוך מתחזיות הכלכלנים, בעקבות ההאטה הכלכלית בארה"ב שהובילה לירידה בהשקעותיהן של חברות בציוד טכנולוגי. מניית החברה יורדת כעת ב-2.8% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט.



סיסקו, שדו"חותיה משמשים כמדד למצבו של שוק הטכנולוגיה ולמצבה של הכלכלה בכלל, דיווחה על רווח נקי של 1.9 מיליארד דולר, או 34 סנט למניה, במהלך הרבעון הראשון של שנת הכספים של החברה, עלייה של 8% לעומת הרבעון המקביל שנה קודם לכן. החברה דיווחה גם על הכנסות של 10.75 מיליארד דולר, עלייה של 19% לעומת הרבעון המקביל שנה קודם לכן.



"סיסקו סיפקה תוצאות פיננסיות טובות, במהלך אווירה כלכלית מאתגרת. למרות שנרשמה ירידה בהוצאות בחלק מהאזורים בהם אנו עושים עסקים, הביצועים שלנו באזורים שבהם אנחנו יכולים לשלוט ולהשפיע מעידים על הצלחתה של החברה והאסטרטגיה שלה", אמר מנכ"ל ויו"ר סיסקו, ג'ון צ'יימברס, עם פרסום התוצאות.







מרבית האנליסטים צפו כי סיסקו תדווח על זינוק של 19% בהכנסותיה ל-10.75 מיליארד דולר ועל רווח של 40 סנט למניה ברבעון הראשון של שנת הכספים. התחזית היתה על רקע ההתאוששות בביקוש לטכנולוגיה במגזר העסקי, ולעומת רווח של 30 סנט למניה והכנסות של 9 מיליארד דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן. מרבית האנליסטים צפו גם כי החברה תפרסם תחזית אופטימית יותר מכפי שפירסמה ברבעון הקודם.



ברבעון הקודם דיווחה סיסקו על זינוק של 27% ברווחיה ל-10.8 מיליארד דולר ועל זינוק של 79% ברווח הנקי ל-1.9 מיליארד דולר, או 33 סנט למניה. למרות התוצאות החיוביות, הזהיר צ'יימברס מפני אי ודאות בלתי רגילה בשוק המחשבים והוביל לנפילה במניית החברה.



לאחר שקיצצה משרות במהלך המיתון, חזרה החברה לגייס עובדים חדשים וגייסה 3,000 עובדים בחצי השנה שהסתיימה ביולי. החברה גם הודיעה על כוונתה לגייס עובדים נוספים בחודשים הבאים, סימן לשיפור אפשרי במצב השוק. בספטמבר האחרון הודיעה סיסקו כי תתחיל בראשונה בתולדותיה לחלק דיווידנד למשקיעים עוד בשנת הכספים הנוכחית של החברה, שתסתיים ביולי 2011. צ'יימברס אמר בספטמבר כי החברה מכוונת לתשואת דיווידנד של 1%-2%.



נכון לסוף חודש יולי השנה, היו בקופת המזומנים של סיסקו כ-40 מיליארד דולר. עם זאת, 33 מיליארד דולר מתוך סכום זה מוחזקים על ידי חברות בנות של סיסקו מחוץ לארה"ב. בדומה ליצואניות אמריקאיות גדולות אחרות, מעדיפה סיסקו שלא להחזיר את הכסף לתוך ארה"ב, מכיוון שאז תיאלץ לשלם מס חברות בהיקף של 35%. סיסקו, שעיקר הכנסותיה מגיע ממכירת ציוד לרשתות אינטרנט, במיוחד לעסקים, ניצלה את תקופת המיתון לביצוע רכישות, שעה שהיא מנסה להתרחב לתחומים נוספים כמו שרתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully