וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

300 דירות נוספות בקריית סביונים

מאת רנית נחום-הלוי

11.11.2010 / 8:50

הופקדה תוכנית לבניית 300 דירות על חשבון שטחי ציבור בשכונת קרית הסביונים ביהוד. התוכנית מעוררת זעם בקרב התושבים וחברי מועצה בעיר, שטוענים כי מדובר בתוכנית שתיטיב עם היזם - אך תפגע בשכונה ותצופף אותה במידה ניכרת

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה להפקדה תוכנית לבנייה של 300 דירות בשכונת קרית הסביונים ביהוד. את התוכנית יזמה החברה הציבורית א. דורי בשיתוף עם חברת אוויקס השקעות ועיריית יהוד, לאחר שהחברות הגיעו להסכמה עם העירייה לגבי החלפת קרקעות - אך התוכנית מעוררת זעם בקרב תושבי השכונה וחברי מועצת העיר.

התוכנית כוללת שישה מגדלים בני 27 קומות ובהם 300 דירות, חניון תת-קרקעי וחניון עילי. בנוסף, כוללת התוכנית גם מבנה לדיור מוגן בן שמונה קומות, שיכלול 200 דירות בשטח ממוצע של 50 מ"ר והקמת מוסדות ציבור כמועדוני נוער, תרבות, רווחה ודת.

ואולם התוכנית מעוררת סערה גדולה בקרב תושבי השכונה, וקידומה במוסדות התכנון לוותה במאבקים והפגנות מצדם. התושבים טוענים כי מדובר בתוכנית שתיטיב עם היזם אך תפגע בשכונה ותצופף אותה במידה ניכרת. שלושה מחברי מועצת העיר - יעלה מקליס, בני רזניק ועופר ענבל - המתנגדים לתוכנית, טענו כי בניית השכונה הסתיימה ואין הצדקה להרחיבה, בעיקר לא על שטחי ציבור, בשעה שהשכונה זקוקה לפארק ציבורי וקאנטרי.

"התוכנית הנוכחית פוגעת בתושבים", אמרה מקליס. "יתרונות התוכנית ליזמים ברורה ביותר: היזמים נותנים ל'ציבור' את שטח מלון אויה, המהווה כיום מטרד ומיועד למלונאות, ובתמורה מקבלים היזמים שטח פתוח ובתולי וללא מגבלות תכנוניות. היתרונות לציבור מהחלפת השטחים כלל אינם ברורים".

נציגי השכונה הפנו את תשומת לב הוועדה המחוזית לעובדה שכבר כיום סובלת השכונה מציפוף העולה על 50% מהמתוכנן, כאשר בשכונה נבנו יותר מ-1,800 בתי אב לעומת 1,200 שתוכננו במקור, וזאת מבלי שהוקצו שטחים נוספים כדי לשרת את הגידול בתושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully