וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי ענף הנדל"ן: מחירי הדירות לא יירדו בשנה הקרובה

מאת רנית נחום-הלוי

11.11.2010 / 6:50

מנהלי חברות הנדל"ן צופים כי מחירי השכירות בתל אביב יעלו ? היעדים האטרקטיביים לרכישת דירה - רחובות, נס ציונה וחיפה



>> זוגות צעירים ורוכשים פוטנציאלים שיושבים על הגדר צריכים להתאזר בסבלנות, כי גם בשנה הבאה מחירי הדירות לא יירדו - כך סבורים מנהלי חברות הנדל"ן בישראל. הערכות אלה הגיעו מסקר חצי שנתי שערכה פירמת ראיית החשבון והייעוץ דלויט בריטמן אלמגור זהר, על המגמות והתחזיות בענף הנדל"ן ל-2011.



מתוך 100 נסקרים, 41% סברו שב-2011 מחירי הנדל"ן למגורים צפויים להמשיך לעלות; 45% צפו כי לא יחול שינוי במחירי הדירות; ורק 14% צופים ירידה במחירים. הבכירים נשאלו אילו יישובים הם האטרקטיביים ביותר מבחינת רכישת דירות למגורים, והערים המובילות בסקר היו רחובות (25% מהנשאלים), נס ציונה (23%) וחיפה (21%). אחריהן דורגו יקנעם, גדרה ופרדס חנה (19%), באר שבע (18%), אשקלון (18%), נתניה (16%), יבנה (16%), חדרה (12%), מודיעין (11%), תל אביב (11%) והרצליה (9%). הוד השרון, שסומנה בחציון הקודם כיישוב האטרקטיבי ביותר להשקעה (44%), זכתה בסקר זה ל-5% בלבד. ככל הנראה, ניתן להסביר ירידה דרמטית זו בעליות המחירים בעיר בתקופה האחרונה.

על פי הסקר, מצבם של שוכרי הדירות לא טוב יותר משל הרוכשים. 45% מהנשאלים בסקר מאמינים כי ב-2011 מחירי השכירות בתל אביב יעלו בשיעור של עד 44%. לעומת זאת, 10% מעריכים כי מחירי השכירות בעיר יישארו כפי שהם.



82% ממשיבי הסקר סבורים כי על הממשלה להתערב ולהוביל מדיניות להורדת מחירי הנדל"ן למגורים. 56% ציינו כי על המדינה להגדיל את כמות הקרקעות לשיווק ו-21% סבורים שהתערבות הממשלה צריכה להיות דווקא באמצעות הטלת מס על דירות להשקעה. רק 2% סבורים שעל נגיד בנק ישראל להמשיך במדיניות העלאת הריבית. עם זאת, הסקר חושף כי מרבית המשיבים (63%) טוענים כי לא קיימת בועת נדל"ן במחירי הדירות למגורים בישראל.



השקעה אטרקטיבית בגרמניה ובברזיל



רו"ח אמיתי ובר, שותף וראש מגזר הנדל"ן בדלויט בריטמן אלמגור זהר, אומר כי "כל עוד המדינה לא תתחיל לטפל בצד של ההיצע באופן אגרסיבי יותר, קרי הגדלת היקף הקרקעות לשיווק, אנו לא צפויים לראות ירידה משמעותית במחירי הדירות למגורים".



בנוגע לשוקי הנדל"ן בחו"ל, רבים מהבכירים טענו כי הם חשים אי-ודאות. 26% מהם צופים שיפור בשוק העולמי ב-2011; ו-26% צופים הרעה. זאת, בהשוואה לנתוני הסקר הקודם, שבו אף לא אחד מבכירי קהילת הנדל"ן בישראל צפה הרעה בסביבה הכלכלית העולמית. ביטוי נוסף לתחושת האי-ודאות שאופפת את קהילת הנדל"ן ניתן לראות בכך ש-35% מהמשיבים ציינו כי להערכתם, מחירי הנדל"ן למגורים בארה"ב יהוו ב-2011 הזדמנות להשקעה, ולעומתם 25% צופים כי מחירי הנדל"ן בארה"ב אינם הזדמנות להשקעה.



הרוב המוחלט של המשיבים (75%) אינו צופה התאוששות מהירה של היקף ההשקעות הזרות בשוק הנדל"ן בארה"ב. 44% מתוכם מאמינים כי היקף ההשקעות הזרות צפוי לחזור להיקפו בתקופה שקדמה למשבר רק בעוד 3-5 שנים, ו-12% אף פסימיים יותר וצופים כי ההשקעות הזרות בארה"ב כלל לא צפויות לשוב להיקפן בתקופת השיא שנרשמה ב-2007.



לפי הסקר, שני היעדים בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר להשקעה הם גרמניה (30%) וברזיל (30%), שחוו התאוששות מהירה מהמשבר הכלכלי. אחריהן דורגו הודו וסין (23%) ובריטניה (21%), על אף עליית המחירים החדה שחווה שוק הנדל"ן הבריטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully