וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הרפורמה ברשות השידור תפקח על רשימת המועמדים לפיטורים

מאת אופיר בר-זהר

11.11.2010 / 6:50

בלעדי הוועדה גם תהיה מעורבת בחוזים אישיים ותקבע כללים לעבודה מחוץ לרשות. בוועדה מחו על פרסומים שגויים שלפיהם תיאסר כל עבודה מחוץ לרשות



>> ועדת הרפורמה ברשות השידור התכנסה אתמול בראשונה וקיבלה החלטות משמעותיות בנוגע לפיקוח על הרפורמה המיועדת. ל-themarker נודע כי בין ההחלטות שקיבלה הוועדה: פיקוח צמוד על רשימות המפוטרים ברפורמה, פיקוח על החוזים האישיים ברשות, וקביעת קריטריונים ברורים ושוויוניים לקבלת אישור עבודה שלא במסגרת הרשות.

מהלך זה מראה על מגמה ברורה לפיה יו"ר הרשות, אמיר גילת, והמוסדות המפקחים מגבירים את מעורבותם בהליך הרפורמה וביישומה. הדיון הראשון של הוועדה התקיים בנוכחותו של היו"ר גילת ובהשתתפות ראשי ועדות המליאה ראובן שלום, רחל קרמרמן, יעקב נווה, יצחק ולד ודוד נוימן. בדיון הוחלט כי עם גיבוש רשימות המפוטרים תקבל הוועדה לידיה את הרשימה, לצד הסבריהם של המנהל האישי וכן מנהל המדיה שבה מועסק העובד, שיצטרכו לפרט מדוע עובד זה צריך להיות מפוטר במסגרת הרפורמה. בכך יימנע מצב ממנו חוששים עובדים רבים כי הרפורמה תשמש פלטפורמה לפיטורים בשל מניעים אישיים.



במסגרת הדיון בוועדה,נ נאמר כי מדובר בדיני נפשות ובנושא רגיש וטעון שיעצב את פניה העתידיים של הרשות, ולפיכך זהו הליך המצריך ליווי ופיקוח שוטפים. בטרם יתבצע הליך זה יינתנו לעובדים שלושה חודשים שבהם יוכלו לפרוש מרצון, ורק לאחר חודשים אלה ועל סמך מספר העוזבים מרצון, תיקבע רשימת המפוטרים, כשבסך הכל אמורים לעזוב כ-700 עובדים מתוך כ-1,900.



החלטה נוספת שהתקבלה אתמול עוסקת בפיקוח על החוזים האישיים - ועדת הרפורמה תפקח על כל החוזים האישיים ברשות ותאשר באופן פרטני כל חוזה אישי חדש ברשות השידור, ובכך תימנע מצב שבו יינתנו חוזים אישיים כטובה אישית או מכל סיבה אחרת שאינה עניינית. בהחלטה קודמת שהתקבלה באחרונה נקבע כי אין לקבל עובדים חדשים וכל הארכה של חוזה אישי תיעשה לפי התנאים הקודמים, זאת בשל הרפורמה שבפתח והעובדה שבכל מקרה יהיה צורך לפטר כמות גדולה של עובדים.



בנוסף, קבעה הוועדה בישיבתה הראשונה נהלים וקריטריונים ברורים ושוויוניים לתעסוקה נוספת של עובדים, כלומר תעסוקה שאיננה במסגרת רשות השידור. הכוונה היא כי על הכללים להיות שוויוניים ושקופים לכל, כך שיימנעו מצב של אישורים פרטניים שמתקבלים לפי קריטריונים שאינם ידועים. התקווה היא כי הקריטריונים בעניין זה ייקבעו עד לתחילת השנה הבאה. בוועדה מחו על פרסומים שגויים שלפיהם תיאסר כל עבודה מחוץ לרשות השידור.



מרשות השידור נמסר אתמול בתגובה: "אכן הוועדה התכנסה היום לראשונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully