וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות בבורסה: מניות הגז והנפט ייסחרו על רקע המלצותיה של ועדת ששינסקי

יעל פטר

11.11.2010 / 6:55

ועדת ששניסקי: 66% מהכנסות הגז והנפט יוקצו לממשלה; ת"א 25 שירד אתמול ב-0.6% יפתח ברמה של 1,216 נקודות



יום המסחר האחרון בשבוע בבורסת תל אביב יפתח על רק רקע המלצות ועדת ששינסקי שפורסמו אמש, כמעט שבוע מוקדם מהתאריך שבו היתה אמורה הועדה להתפרסם. לפי ההמלצות, אשר התקבלו פה אחד על ידי כל חברי הוועדה, 66% מהכנסות הגז הטבעי יוקצו לטובת הממשלה בצורות מיסוי שונות.



ועדת ששינסקי ממליצה על החלת מערכת פיסקלית חדשה שתיושם על כלל הפעילות בענף החל משנת 2011. שיעור התמלוגים יישאר על כנו, ברמה של 12.5% ברוטו ו-10.9% נטו, אך ניכוי האזילה יבוטל והיטל על רווחי הגז והנפט ייכנס לפעולה.



אתמול נחתם המסחר באחד העם בירידות שערים: מדד ת"א 25 ירד ב-0.6% לרמה של 1,261.3 נקודות ומדד ת"א 100 נחלש ב-0.5% לרמה של 1,165.59 נקודות.



המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות כשברקע נתוני מקרו חיוביים. דאו ג'ונס הוסיף 0.1% ל-11,355 נקודות, נאסד"ק הוסיף 0.6% ל-2,579 נקודות ו-s&p 500 עלה ב-0.4% ל-1,219 נקודות.



בזירת המקרו העולמית, נתוני תביעות האבטלה הראשוניות בשבוע שעבר היו טובים מהצפוי, והסתכמו בכ-435 אלף תביעות ראשוניות ביחס ל-457 אלף תביעות ראשוניות לפני שבועיים. אנליסטים חזו ירידה פעוטה יותר, לרמה של 450 אלף תביעות אבטלה ראשוניות. הגירעון במאזן הסחר של ארצות הברית בחודש ספטמבר הצטמצם ל-44 מיליארד דולר לעומת 46.3 מיליארד דולר בחודש הקודם, כאשר האנליסטים חזו ירידה לגירעון גבוה יותר, של 45 מיליארד דולר. מדד מחירי היבוא והיצוא האמריקאי חשף עלייה של 0.8% במחירי היצוא ועלייה של 0.9% במחירי היבוא ביחס לחודש הקודם, בחודש אוקטובר.



חברת הנדל"ן דורי בנייה, בשליטת קבוצת דורי, חתמה עם קבוצת ברגרואין, בבעלות המיליארדר ניקולאס ברגרואין וקבוצת חג'ג' בבעלות צחי ועידו חג'ג' וקבוצת כהן בבעלות ניר ליאור ואחיקם כהן, על הסכם לביצוע עבודות קבלנות בפרויקט להקמת מגדל מגדל המגורים "מאייר ברוטשילד" בתל אביב בשטח של 45 אלף מ"ר, עבורו תשלם ברגרואין 230 מיליון שקל לדורי בנייה. על פי ההסכם, דורי בנייה תבנה מגדל מגורים בן 32 קומות הכולל 121 יחידות דיור.



מכרז הפנסיה הגדול שעורך צה"ל הגיע לשלב הגמר עם שני מתמודדים בלבד – קבוצת הראל וקבוצת איילון. הפניקס ומגדל שהיו בין המתמודדות לא עלו לשלב הגמר. בהפניקס ראו במכרז את ההזדמנות האחרונה כמעט לתקן את הנחיתות שיש כיום לקבוצה בשוק הפנסיה כשהיקף נכסי הפנסיה המנוהלים על ידה מפגרים משמעותית אחרי היקף הנכסים שמנהלות מתחרותיה בענף הביטוח. כעת שוקלים בהפניקס לערער על תוצאות המכרז. מגדל שניגשה למכרז באמצעות קרן הפנסיה מקפת השנייה בגודלה בישראל, תאלץ להיפרד ממאות מילוני שקלים שניהלה עד עכשיו עבור אנשי צבא הקבע בהתאם להסדר שגובש קודם שיצא צה"ל למכרז. עם זאת, עבור מקפת מדובר בכסף קטן שמהווה כ-1% מנכסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully