וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים שני: "אנחנו רוצים שאנשים שעושים עסקים בישראל לא יפגשו יותר את יהודה נסרדישי והאנשים שלו"

אורה קורן

11.11.2010 / 9:24

שני: הרפורמה בחוק עידוד השקעות הון תגביר התחרותיות של ישראל בעולם; "החוק נותן עדיפות לפריפריה"



הרפורמה בחוק עידוד השקעות הון נועדה להגביר את התחרותיות של ישראל בעולם בעיני המשקיעים, לחזק את הפריפריה, לפשט ודאות למשקיעים לבטל עיוותים ולייעל את משאבי הציבור - כך אמר היום מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, במפגש עם עיתונאים שעסק ברפורמה בחוק עידוד השקעות הון.



לדבריו, "לפני שלקחתי את תפקיד מנכ"ל האוצר, ניהלתי חברה עם עשרות סניפים ברחבי העולם. לא פעם התמודתי עם שאלות איפה אנחנו מקימים את הסניף הבא או את המפעל הבא. מאות ואלפי שעות השקענו עם יועצי מס במדינות שונות. אנחנו רוצים שאותה חברה שמתלבטת אם להחזיק את המטה בישראל או בארהב או אם להרחיב את קו היצור קרוב ללקוח באנגליה או בגליל - אנחנו רוצים שישראל תהיה התחרותית ביותר".







שני הוסיף, כי "אנחנו רוצים שהחוק בנושאים שהוא מטפל בהם יתן יתרון משמעותי לפריפריה. לא נפתור בחוק את כל בעיות הפריפריה. אנחנו לא עוסקים בתחבורה או בחינוך. אבל החוק נותן עדיפות משמעותית לפריפריה".



"אנחנו רוצים לתת לבעלי חברות פשטות. זה משמעותי בקבלת החלטות. בסיטואציה הנוכחית כשיש אי בהירות כולם מפסידים. יהודה (נסרדישי, ראש אגף המסים) מפסיד, חברות מפסידות כי כשיש אי בהירות הן מפרישות ומכניסות למאזנים רזרבות שיכלו לשמש לטובת העסק. אנחנו רוצים שאנשים שעושים עסקים בישראל לא יפגשו יותר את יהודה והאנשים שלו", הוסיף שני.



"אנחנו מחזרים אחרי חברות ענק עולמיות", ציין שני. "נפגשנו עם מנכ"לים של חברות ענק, כולל כאלה שיש להם פעילויות מסויימות בישראל וכשהם נוחתים באסיה מחכים להם ראשי ממשלות".



מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי אמר, כי לחברות ענק אלה גובש מסלול מיוחד, המסלול האסטרטגי. לדבריו, חברות רב לאומיות עם מחזור 20 מיליארד שקל לפחות בעולם ולפחות 1.5 מיליארד שקל בישראל, יזכו להטבות גדולות יותר - 8% מס במרכז ו-5% בפריפריה. לצורך כך, הן יצטרכו להשקיע 400 מיליון שקל בפריפריה או 800 מיליון שקל במרכז, השקעה של 100 מיליון שקל בפריפריה או 150 מיליון שקל במרכז, העסקת 250 עובדים חדשים בפריפריה או 500 עובדים במרכז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully