וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייתנר: "ארה"ב לעולם לא תנסה להחליש את הדולר כדי לעודד את הצמיחה"

רויטרס

11.11.2010 / 9:58

היום נועדים מנהיגי מדינות ה-G20 בפסגה בסיאול, שבמרכזה סוגיית המטבעות וחוסר האיזון בכלכלה העולמית



שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, אמר היום כי ארה"ב לעולם לא תנסה להחליש את הדולר כדי לעודד את הצמיחה, וניסה להרגיע את המתיחות, בעוד שמנהיגי ה-g20 נפגשים היום בסיאול ומנסים לגשר על הפערים בסוגיית מלחמת המטבעות.



מנהיגי 20 הכלכלות המובילות בעולם נפגשים היום בסיאול לפסגה בת יומיים, כאשר במרכזה צפויות לעמוד בעיות חוסר האיזון בכלכלה העולמית. יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, אלן גרינספאן, כתב במאמר ב"פייננשל טיימס" כי ארה"ב מנסה להחליש את הדולר.



"ארה"ב לעולם לא תעשה זאת", אמר גייתנר שעות ספורות לאחר מכן בראיון ל-cnbc. "לעולם לא ננסה להחליש את המטבע שלנו ככלי להשגת יתרון תחרותי או בניסיון לעודד את צמיחת הכלכלה".



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, קרא לעמיתיו להניח בצד את חילוקי הדעות ולהמשיך בדרכם של הסכמים קודמים על מנת לתקן את חוסר האיזון בין המדינות המייצאות ועתירות המזומנים לבין המדינות המייבאות בעלות עול החובות הכבד.



אובמה, שדיבר לאחר פגישתו עם נשיא דרום קוריאה לי מיונג באק, אמר כי הוא בטוח שהמנהיגים יתמכו בתוכנית לקידום צמיחה מאוזנת, שתתבסס על ההסכם שהושג בפסגת ה-g20 שנערכה בשנה שעברה בפיטסבורג. "אני לא חושב שזוהי הצעה שנויה במחלוקת", אמר אובמה.



היום נערכות שורה של פגישות דו צדדיות במסגרת הועידה. אחת הפגישות החשובות היתה בין ארה"ב לדרום קוריאה, אשר לא הצליחו להגיע להסכם בנוגע לסחר חופשי ביניהן.



בינתיים, מתחילה להתגבש מאחורי הקלעים בוועידה טיוטת ההצהרה המסכמת של הפסגה, שתפורסם מחר. נציגי הכלכלות המתעוררות הביעו שביעות רצון מהטיוטה, לפי גורם במשלחת ההודית. "אנחנו מרוצים למדי. השיחות בכל הנושאים מתנהלות כהלכה, והדעות שלנו נלקחות בחשבון", אמר.



הגורם, אשר ביקש להישאר בעילום שם, אמר לרויטרס כי בהצהרה לא צפויים יעדים מספריים, אך הוסיף כי הדבר עשוי להשתנות לאחר פגישות המנהיגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully