וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בבורסות אירופה על רקע החששות ממשבר החובות; פאריס יורדת ב-0.5%

רונית דומקה

11.11.2010 / 11:07

מניית סימנס עולה ב-2.8% לאור תחזית אופטימית לרווחיה ב-2011 ותוכניתה להעלאת הדיבידנד



בורסות אירופה נסחרות בירידות שערים, על רקע חששות מפני החמרת משבר החובות, ועל אף דו"חות טובים מהצפוי של כמה מהחברות הגדולות באירופה. לונדון ופרנקפורט נסחרות ללא שינוי; פאריס יורדת ב-0.5%.



בורסת דבלין יורדת ב-0.6% עקב התגברות חששות המשקיעים כי המדינה תיאלץ לבקש בקרוב חילוץ מהאיחוד האירופי. התשואה על האג"ח האיריות ל-10 שנים עלתה אתמול ל-8.55%, רמתה הגבוהה ביותר מאז השקת היורו ב-1999. כעת התשואה היא ברמה של 8.326%.



בשבועות האחרונים גברו ההערכות בשוק האג"ח כי אירלנד תיאלץ לבקש בקרוב סיוע מקרן החירום של האיחוד האירופי, בסך 750 מיליארד יורו (טריליון דולר), שהוקמה במאי בעקבות משבר החובות ביוון. בעוד שאירלנד מחזיקה במספיק מזומן כדי למנוע מצב בו תזדקק לחילוץ מיידי, עד אמצע 2011 היא עשויה להזדקק למימון אם לא תצליח לגייס הון בשוק האג"ח.



בורסת מדריד יורדת ב-0.4% לאחר שלשכת הסטטיסטיקה של ספרד דיווחה כי כלכלת ספרד לא צמחה ברבעון השלישי. התמ"ג של ספרד נותר ללא שינוי ברבעון שעבר, לאחר שברבעון השני צמח ב-0.2% וברבעון הראשון ב-0.1%. נתון הצמיחה ברבעון השלישי היתה בהתאם להערכות אנליסטים. בהשוואה לרבעון השלישי של 2009, נרשמה צמיחה של 0.2% בכלכלה הספרדית.



מניית עולה ב-2.8% לאחר שענקית ההנדסה הגרמנית הודיעה על תוכניתה להעלות את הדיבידנד השנה ואמרה כי היא צופה עלייה ברווחיה בשנה הבאה. החברה העלתה את הדיבידנד ל-2.7 יורו, מעל לתחזיות אנליסטים, לעומת דיבידנד של 1.60 יורו שניתן בשלוש השנים האחרונות. סימנס דיווחה על הפסד רבעוני בשל הפרשה חד פעמית, אך הכנסותיה גדלו ב-7.7% ברבעון שהסתיים בספטמבר.



מניית חברת הטלקום הבריטית עולה ב-3.1% לאחר שדיווחה על עליה של 48% ברווחיה ברבעון שעבר. הרווח הנקי של bt הסתכם ברבעון שהסתיים בספטמבר ב-406 מיליון ליש"ט (656 מיליון דולר). החברה גם העלתה את תחזית הרווח השנתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully