וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם MG550 היא עסקה כדאית ב-145 אלף שקל?

יואב קווה

11.11.2010 / 12:30

המכונית הסינית הראשונה בישראל מנסה להרשים - אז לקחנו אותה לסיבוב התנסות ■ אלא שהרושם, כך מתגלה, הזה הוא קליפה חיצונית ■ מתחתיו מסתתרת מכונית מיושנת למדי



נפתח בחדשות הטובות. mg550 היא מכונית מרשימה למראה. מי שציפה לפגוש יצירה מוזרה, טועה לגמרי. למעשה, אפשר להדביק על החרטום של mg550 הזאת לוגו מערבי, אפילו נניח את זה של פולקסווגן, והכל יחשבו שלפנינו דגם חדש של פולקסווגן, אולי אפילו הפאסאט החדשה. כן, עד כדי כך.



אני מזכיר לעצמי שאסור לגשת למבחן הזה עם דעות קדומות. אז מה אם היא מיוצרת בסין? אני לוחץ על השלט רחוק, פותח את דלת הנהג ונכנס פנימה.







יותר מדי רעש בעיניים



מה מחכה לי שם בפנים? הרבה עור. המכונית הסינית מרופדת עור. לא טריוויאלי למצוא ריפודי עור במכונית שהמחיר שלה הוא 145 אלף שקל. חוץ מזה יש לה חלון שמש בגג (סן-רוף), בקרת שיוט (קרוז קונטרול), כוונון מושבים חשמלי, חיישני גשם ואורות, חישוקי סגסוגת קלה ורדיו-דיסק עם שליטה מההגה.



אני מניע. 1.8 ליטרים טורבו עם הספק מרבי של 161 כ"ס. נשמע לא רע. לוחץ על הדוושה. המכונית מאיצה קדימה. בהתחלה בקצב אטי למדי ובהמשך מהיר למדי. כנראה שיחסי ההעברה בתיבת ההילוכים ארוכים למדי ושהמנוע זקוק לסל"ד גבוה.



אפשר לקבוע - המנוע של mg550 מנפק כמות נחמדה של כוח אבל גם של רעש. בסל"ד גבוה הוא רועש ממש ומחוספס ממש. מי שישייט בנחת בכביש שטוח, לא ירגיש את זה. אחרים יסבלו.



אני עוצר בצד. כבר ערב וחשוך. לוח השעונים לא מוצא חן בעיניי. יש בו משהו בנגקוקי. בעיקר הפסים האדומים המיותרים שמעטרים את הקצוות. בשביל מה צריך עוד רעש בעיניים? ניכר כאן הרבה מאמץ להרשים. בעיצוב החוץ, באבזור ובעיצוב הפנים.



המראה השמאלית בלתי ניתנת לכוונון. כמה שלא ניסיתי, היא תמיד הראתה לי את המכונית בשמינית מהשטח שלה. כלומר, לא הצלחתי להסיט אותה החוצה מספיק. וזה אומר שהשטח המת בשדה הראייה גדול יותר מהאופטימלי. צריך לציין גם שמושב הנהג קצר מדי. הדשבורד גבוה ותנוחת הנהיגה שמתקבלת סבירה אבל לא מבריקה.



חוזר למלאכת הנהיגה. בידוד רעשי החוץ ממש בסדר. למעשה, בידוד רעשי החוץ ב-mg550 עומד ברמה אירופית. אני לא מדבר על רעשי המנוע, אלא על רעשי הרוח וגלגול הצמיגים על האספלט, שברובם נשארים מבודדים מחוץ לתא הנוסעים.



עוד משהו שמצא חן בעיני: ברגע שמשלבים להילוך אחורי, הרדיו מחריש את עצמו. זהו רעיון בטיחותי מצוין.



עד כמה המכונית הזאת בטיחותית? כמה מכוניות סיניות שנבחנו עד היום במבחני ריסוק באירופה - בדרך כלל במבחנים שאירגנו מועדוני נהגים או ירחוני רכב - נכשלו כישלונות מחפירים. mg550 לא נבחנה במבחן ריסוק פומבי של euroncap. אפשר רק לומר שהיא מצוידת בשש כריות אוויר ובבקרת יציבות אלקטרונית - וזהו כיום תנאי לשיווק כלי רכב חדש בישראל. תנאי נוסף הוא עמידה בתקן הזיהום האירופי. כיום מדובר ביורו 4. mg550 עומדת ביורו 4, אבל מתחילת 2011 לא יתאפשר לשווק בישראל מכונית שלא עומדת בתקן יורו 5 ועל זה, לפחות בינתיים, mg550 לא יודעת לענות.



היבואן הוא דוד לובינסקי, יבואן פז'ו וסיטרואן. לובינסקי משתוקק כבר שנים למותג נוסף, לא צרפתי, רצוי מהמזרח הרחוק. הוא פיספס את הגל הקוריאני שהביא בחובו את יונדאי, קיה וכדומה. אבל את הגל הסיני, הוא גמר אומר שלא להחמיץ. וכעת הוא תוקע דגל - לובינסקי הוא היבואן הישראלי הראשון שמשווק מכונית סינית. נכון שלא מדובר עוד ביבוא סדיר לגמרי ונכון שהכמות היא די קטנה, 350 מכוניות, ובכל זאת מדובר באבן דרך.







מפגינה חוסר ליטוש



ממשיך לנסוע והכביש נעשה משובש. mg550 מתחילה לקפץ קפצוצים מעצבנים. מדובר באחד החסרונות המהותיים של mg550. המכונית נוחה, אבל רק כל עוד נוסעים בכביש חלק למשעי. ברגע שהכביש משובש היא מאבדת שלווה.



אפשר להתפייט על מחזיק הכוסות המוזר שנפתח כלפי מעלה בפעלולים פירוטכניים שיכולים לגרום לפעוטות לפרוץ בבכי, אפשר לדבר על הידית המוזרה של בלם היד, אבל הדבר המהותי יותר הוא התפקוד הלוקה בחסר של המתלים.



ומה לגבי התנהגות הכביש? אני מניח שמי שירכוש את המכונית לא ייצא לגיחות לילה אל כביש נס הרים. ובכל זאת, התנהגות הכביש היא אינדיקציה לאופי ולליטוש של המוצר, וצריך לציין ש-mg550 סובלת מהתנהגות כביש לא מגובשת ולא צפויה. היא לא תעיף אתכם פתאום מהכביש, אבל היא בהחלט מפגינה בתחום הזה חוסר ליטוש.



במהלך המבחן נהגנו גם בקיה מג'נטיס, שמחירה הוא 148 אלף שקל. מג'נטיס היא לא פאר היצירה של קיה. זו מכונית שמאפיינת את הדור הקודם של היצרן הקוריאני. ובכל זאת, הפער ניכר. קיה מג'נטיס העניקה בהשוואה תחושה של מכונית מגובשת וקוהרנטית. מכונית שהיא יחידה אחת. ואילו mg550 סיפקה רושם לא הומוגני.



המכונית הסינית הראשונה בישראל מנסה להרשים. אלא שהרושם הזה הוא קליפה חיצונית. מתחתיו מסתתרת מכונית מיושנת למדי.



אדגיש ש-mg550 היא לא חרפה ולא ביזיון. זו מכונית שאפשר לחיות אתה. אלא שצריך להסתכל גם על תג המחיר - עם כל הכבוד לעור ולשכלולים, mg550 לא שווה 145 אלף שקל.



בעד: מרשימה למראה, מאובזרת.



נגד: מערכת מתלים לא מהוקצעת, רעש מנוע.



שורה תחתונה: צעד גדול לתעשיית הרכב הסינית, צעד קטן לאדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully