וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ממשלות גוש היורו מכינות תוכנית סיוע לאירלנד למקרה חירום

סוכנויות הידיעות

11.11.2010 / 13:42

אירלנד טרם לא ביקשה סיוע; אתמול זינקה התשואה על האג"ח הממשלתיות של אירלנד לרמה הגבוהה ביותר מאז 1999



ממשלות אירופה מגבשות חבילת סיוע בסגנון יוון לאירלנד, אף כי המדינה לא ביקשה סיוע באופן רשמי - כך דיווח העיתון הגרמני "הנדלסבלאט", על פי גורמים בממשלת גרמניה. הזינוק בתשואות על האג"ח הממשלתיות של אירלנד עורר חשש, וזוהי הסיבה שמדינות גוש היורו בוחנות כעת האם אירלנד זקוקה לתמיכה מקרן הייצוב האירופית, נכתב בעיתון.



ירידות נרשמות בשוקי האג"ח הממשלתיות באירופה בהובלת האג"ח של ספרד ופורטוגל על רקע החששות להחרפת משבר החובות באירלנד. האג"ח הממשלתיות של אירלנד מתנדנדות בין עליות לירידות לאחר שצנחו אתמול, זה היום ה-12 ברציפות. עלות הביטוח נגד חדלות פירעון של שתי עלתה היום לשיא.







אף כי אירלנד לא ביקשה סיוע, ממשלות גוש היורו מתכוננות למצב חירום. "אנחנו מוכנים לסייע לאירלנד בהתראה קצרה מאוד", אמר הגורם ל"הנדלסבלאט".



האג"ח הממשלתיות של פורטוגל ל-10 שנים רושמות ירידות, כאשר התשואה עליהן עולה ב-0.2% ל-7.37%. האג"ח הממשלתיות של אירלנד לעשר שנים נסחרות בשינויים קלים וסביב תשואה של 8.76% - הרמה הגבוהה ביותר מאז השקת היורו ב-1999.



בשבועות האחרונים גברו ההערכות בשוק האג"ח כי אירלנד תיאלץ לבקש בקרוב סיוע מקרן החירום של האיחוד האירופי, בסך 750 מיליארד יורו (טריליון דולר), שהוקמה במאי בעקבות משבר החובות ביוון. בעוד שאירלנד מחזיקה במספיק מזומן כדי למנוע מצב בו תזדקק לחילוץ מיידי, עד אמצע 2011 היא עשויה להזדקק למימון אם לא תצליח לגייס הון בשוק האג"ח.



עלויות הביטוח נגד חדלות פירעון (cds) על אג"ח ממשלתיות של אירלנד, ספרד ופורטוגל שברו היום שיאים. המרווח בין ה-cds על אג"ח ממשלתיות ל-5 שנים של אירלנד לבין ה-cds המקבילות על אג"ח של גרמניה התרחב ב-0.27% ל-6.20%, בעוד שמרווח ה-cds של פורטוגל התרחב לשיא של 5.05% ומרווח ה-cds של ספרד התרחב ל-2.94%, לפי נתוני חברת המחקר מרקיט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully