וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות מאשררת את המלצת ilAA+ על פלאפון על רקע הערכות ליציבות תפעולית

יעל פטר

11.11.2010 / 14:10

במעלות מציינים כי הם ממשיכים לראות את החברה הבת כבעלת חשיבות אסטרטגית בתוך קבוצת בזק



חברת מעלות מאשרת את הדירוג של חברת התקשורת, פלאפון על ilaa+, עם תחזית דירוג יציבה. ההמלצה משקפת את הערכת מעלות ליציבות תפעולית יחסית. כמו כן מציינים במעלות כי פלאפון כנראה תישאר החזקת ליבה בבזק.



האנליסטים של מעלות מציינים כי הם ממשיכים לראות את החברה הבת כבעלת חשיבות אסטרטגית בתוך קבוצת בזק, עם נכונות ויכולת גבוהה של לתמוך בה או למשוך ממנה מזומנים במקרה הצורך. כמו כן, מעריכה חברת הדירוג כי ביצועיה התפעוליים של פלאפון ומעמדה התחרותי ימשיכו לתמוך באשראי של החברה למרות ההשפעות הצפויות בעקבות התגברות הלחצים הרגולטורים.



במעלות מציינים כי דירוג פלאפון צריך להיות זהה לדירוג של חברת האם, בזק, מכיוון שפלאפון הינה החזקה בעלת חשיבות אסטרטגית לקבוצה.



חברת האם חשופה לסיכונים, ומכאן גם פלאפון, לרבות בעל שליטה ממונף, הגורר אי ודאות מהותית אודות מבנה ההון והמדיניות הפיננסית בבזק, כמו גם בחברות הבת העיקריות, מציינים במעלות.



ביצועיה התפעוליים של פלאפון הראו מגמת שיפור מ-2009, עם גידול של כ-6% בהכנסות משירותים כתוצאה מצמיחה בהכנסות מנדידה של מנויים חדשים לרשת וכן שירותי ערך מוסף. שיעור ה-ebitda מהכנסות נותר נמוך מיתר המתחרות המקומיות, בשל יתרון לגודלן של המתחרות, אך במעלות מצפים כי הרווחיות תשתפר בטווח הארוך בשל המשך הגידול בשירותי ערך מוסף המאופיינים ברווחיות גבוהה.



במעלות מניחים כי הביצועים התפעוליים של השנתיים הבאות יאותגרו בשל ההורדה החדה בדמי הקישוריות וגידול בתחרות על הכנסות קוליות. הצפי הוא כי תהיה ירידה של כ-10% ב-ebitda ב-2011, אך הירידה תבלם בטווח הארוך, כאשר הכנסות משירותי ערך מוסף יקזזו את הירידה.



נזילות החברה הינה 'מספקת' בשל ייצור תזרימי מזומנים חופשיים חיוביים ברמה שנתית ונגישות גבוהה למוסדות פיננסים. לפלאפון אין קווי אשראי מחייבים מבנקים. הנזילות נשענת בעיקר על יתרות המזומן וייצור שוטף של תזרימי מזומנים. במעלות מעריכים כי הנזילות תישען במידה ניכרת על צרכיה הכוללים של הקבוצה, ולכן החברה חשופה למדיניות הפיננסים של החברה האם בזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully