וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהליהן של 15 מכללות פרטיות בארה"ב הרוויחו 2 מיליארד דולר בשבע השנים האחרונות

סוכנויות הידיעות

11.11.2010 / 15:27

מנכ"ל סטרייר אדיוקיישן הרוויח 41.9 מיליון ד' שנה שעברה - פי 26 מהשכר הגבוה ביותר באוניברסיטה רגילה



העומדים בראשן של מכללות פרטיות בארה"ב הרוויחו בשנים האחרונות הרבה יותר מנשיאי האוניברסיטאות הרגילות, אף כי רוב המימון של המכללות הוא מכספי הציבור האמריקאי ולמרות מצבם הקשה של הסטודנטים במכללות אלה, כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



סטרייר אדיוקיישן, רשת מכללות פרטיות אשר 75% מהכנסותיה מגיעות ממשלמי המסים בארה"ב, שילמה ליו"ר והמנכ"ל רוברט זילברמן שכר של 41.9 מיליון דולר בשנה שעברה - פי 26 ממה שקיבל הנשיא בעל השכר הגבוה באוניברסיטאות המסורתיות.




מנהליהן של 15 מכללות פרטיות בארה"ב אשר נסחרות בבורסה הרוויחו 2 מיליארד דולר במהלך שבע השנים האחרונות ממכירת מניות החברה, כך עולה ממסמכי הרשות לני"ע בארה"ב (sec). במקביל, רשם מגזר זה את המספר הגדול ביותר של סטודנטים אשר אינם עובדים בהלוואות שכר הלימוד ושל נשירות תלמידים בארה"ב.



מאז 2003, תשעה מבין בעלי המניות במכללות פרטיות מכרו את מניותיהן ביותר מ-45 מיליון דולר כל אחד. פיטר ספרלינג, סגן יו"ר אוניברסיטת אפולו בפיניקס, המכללה הפרטית הגדולה ביותר, הכניס לכיסו 574.3 מיליון דולר.



"המכללות הפרטיות הן עסקים פרטיים, אשר מתבססים בעיקר על מימון ציבורי", אמר הנרי לוין, ראש מכון המחקר של אוניברסיטת קולומביה להפרטה בחינוך, בראיון טלפוני לבלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully