וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירת בנק אגוד: "כפי שכבר ניכר בשווקים העליות מתמתנות"

TheMarker Online

11.11.2010 / 16:30

"מצד הריבית צפוי להיות שקט בחודש הקרוב וכנראה שגם בחודש הבא הריבית תישאר על כנה, מה שמספק תמיכה לשוק המניות"



בתחום המניות, השבוע ניתן היה לראות איזושהי בלימה במדדים המקומיים ושל אירופה לעומת אלה של ארה"ב. בעוד המעו"ף ותל אביב 100 דשדשו כלפי מטה, בוול סטריט עליות של מעל 1%. השבוע הוא בעיקר "השבוע שאחרי...". אחרי בחירות האמצע בארה"ב, אחרי נאום הזרמת הכספים של ברננקי, אחרי דו"ח התעסוקה החיובי מיום שישי וגם אחרי רוב עונת הדו"חות שנודדת מוול סטריט לישראל. דו"ח סיסקו שפורסם אמש והתחזית החלשה שעולה ממנו צפוי להשפיע בטווח הקצר לשלילה על השווקים.



"בסך הכל אין בשבוע האחרון בכדי לשנות את המלצותינו לגבי חלוקת התיק אך אנו מעריכים כי כפי שכבר ניכר בשווקים העליות מתמתנות", אומרים האנליסטים של בנק אגוד. "אחרי עונת הדו"חות יתכנו מימושי סוף שנה. בטווח הקצר, התחזית השלילית של סיסקו עשויה להעיב על השוק כשהמניה יורדת במסחר המוקדם כ- 18%. מצד הריבית צפוי להיות שקט בחודש הקרוב וכנראה שגם בחודש הבא הריבית תישאר על כנה, מה שמספק תמיכה לשוק המניות. המכפילים בעולם עולים קצת לאחרונה ואנו ממשיכים להמליץ על חברות גדולות המחלקות דיבידנד. חשיפה דרך ה-etf הבאים:"



בארה"ב:



• dvy המשקיע בחברות בארה"ב המחלקות דיבידנד, בין החברות נמנות: מקדונלדס, קימברלי קלארק, שברון, ג'נרל מיילס, ווטסון, היינז, קוקה קולה, אלטריה, קראפט, מרק ועוד.



• igd המשקיע בחברות המחלקות דיבידנד, בהתפלגות עולמית של: 40.8% ארה"ב, 10.5% בריטניה, 9.7% צרפת, 5.7% גרמניה. בין החברות נמנות: telefonica sa, צ'יינה מובייל, פייזר, קימברלי קלארק, בריסטול מאיירס ועוד.



מחוץ לארה"ב:



• idv המשקיע בחברות המחלקות דיבידנד, בהתפלגות עולמית של: 23% אוסטרליה, 10.5% בריטניה, 9.2% איטליה, 8.7% צרפת ו- 6.4% סינגפור. בהתפלגות סקטוריאלית: 12.5% בנקים, 11.7% טלקום, 8% חשמל, נפט וגז 7.6%, קמעונאות 5%.



בנוסף, בתיק ספקולטיבי ממליצים על השקעה ב-etf - xlk המשקיע בחברות הטכנולוגיה הגדולות בארה"ב ביניהן נמנות: אפל, סיסקו, מיקרוסופט, hp, t&at, ibm , google, אורקל, וריזון, קוואלקום וכו'.



בפיזור גיאוגרפי ממליצים באגוד על השקעה בשווקים כמו: גרמניה, הודו, סינגפור וברזיל.



בנוסף ממליצים על אחזקה של כ-14% -10% מהתיק בסחורות, בדגש על סחורות חקלאיות וזהב.



אפיק סולידי



אג"ח ממשלתי



צמוד: בשבוע החולף נרשמו עליית תשואות לכל אורך העקום על רקע עליית התשואות באג"ח הממשלתי האמריקאי שהובילה לעליית תשואות בשוק המקומי וזאת למרות תוכנית התמרוץ של הפד לרכישת אג"ח בהיקף של 600 מיליארד דולר שהוכרזה שבוע שעבר.



שקלי: גם בשקלי התשואות עלו לכל אורך העקום מאותה סיבה וגם בשל התשואות הנמוכות של האפיק הממשלתי אשר נמוכות מדי יחסית לאינפלציה החזויה ולמצב הכלכלי הטוב בישראל (יחסית למדינות מסוימות באירופה וארה"ב).



בבנק אגוד ממליצים להימצא בטווח קצר בינוני של העקומים בחלוקה שווה בין האפיקים הצמוד והשקלי. ניתן למצע מח"מ על ידי שילוב של אג"ח במח"מים ארוכים וקצרים.



קונצרני



השבוע המרווחים והתשואות עלו באפיק הצמוד ובאפיק השקלי בצורה חדה יותר.



מרווח התל בונד 20 עלה מ 1.55% ל-1.607%. התשואה עלתה ל-2.60%.



מרווח התל בונד 40 עלה מ-1.80% ל-1.85%. התשואה עלתה ל-2.84%.



מרווח תל בונד שקלי עלה משמעותית מ-0.81% ל-1.404%. התשואה ירדה ל-5.08%.



המלצה:



בממשלתי ממליצים באגוד על חלוקה שווה בין האפיק הצמוד לאפיק השקלי, זאת מכיוון שציפיות האינפלציה המגולמות בשוק (3.00%) קרובות בטווח הסביר לציפיות האינפלציה שהבנק צופה (2.8%).
האנליסטים של אגוד ממשיכים לא לשלב אג"ח ממשלתיות בתיק הספקולטיבי ושומרים נתח של 10% בתיק הסולידי תוך אדישות בין האפיק השקלי לצמוד (5% כל אחד). מומלץ לשמור על מח"מ ממוצע קצר יחסית של שנתיים שלוש. בתיק הסולידי מומלץ לחלק את החלק של הפיקדונות והמזומן בצורה שווה בין צמוד ושקלי.



"אנו צופים כי נגיד בנק ישראל לא יעלה את הריבית בחודש הקרוב וייתכן כי גם בחודש הבא ישאיר את הריבית על כנה", אומרים באגוד. "הערכות אלו נובעות מציפיות להיחלשות הדולר בעולם על רקע תוכנית הבנק הפדראלי שעלולה לפגוע ביצואנים הישראלים בצורה משמעותית כאשר יכולתם לגדר את השפעות המטבע על התזרימים שלהם מוגבלת."



הסקירה נכתבה על ידי אמיר חייק, אורלי אברהם, גלעד בן- אבי, דורון דגול ואורית זמיר מבנק אגוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully