וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "הרעיון מאחורי המלצות ששינסקי - יגעת ומצאת - תרוויח יפה"

TheMarker Online

11.11.2010 / 18:19

שר האוצר: החוק יעבור בתחילת 2011; בשדות מאוד רווחיים - עם 200%-300% רווח - המס יגיע לרמה של 60%"



"אני גאה שמיניתי את ועדת ששינסקי. לראשונה, האנשים הכי טובים בישראל בחנו את נושא התמלוגים מגז ונפט לעומק, והגיעו למסקנה מאוד סבירה ומאוזנת" - כך אמר הערב יובל שטייניץ, שר האוצר, בתוכנית "לונדון וקירשנבאום" בערוץ 10.



לדברי שטייניץ, המשימה של הוועדה היתה לעשות נורמליזציה למערכת המסוי בישראל. "יגעת ומצאת - תרווויח יפה. אבל כמו בהולנד ובארה"ב, אין סיבה שמדינת ישראל והאזרחים יהנו פחות מאוצרות הטבע. הוועדה בחנה את מה שקורה בעולם, והיא ממליצה להביא למצב נורמלי את המסוי בישראל".



לטענת שטייניץ, מתווה התמלוגים מורכב. "מס חברות ירד השנה ל-18%. יש תמולגים על משאבי טבע, אך ניקוי האזילה קיזז את התמלוגים. לכן, הוועדה ממליצה לבטל סוג זה של מסוי, אשר קיים רק בישראל. את הרווח הנוסף ניקח בהיטל מיוחד, וניקח אותו רק לאחר שהמשקיעים יחזירו את מלוא השקעתם ויכניבסו מעבר לה כ-50%. המס יחל לאחר ש-20% יקבלו את ההשקעה בחזרה. במידה ויהיו שדות מאוד רווחיים, עם 200%-300% רווח - אז המס יגיע לרמה של 60%".



"זה הוגן - וזה הממוצע במערב", הוסיף שר האוצר. "ב-60 השנים האחרונות, בכל המדינות שינו מספר פעמים אתה מסים על הגז והנפט, ורק בישראל לא שינו".



בנוגע ללחץ החברות והמשקיעים על הוועדה, אמר שטייניץ כי "יש לחץ מוגזם - אבל יש גם קמפיין לגיטימי. חובתי כשר אוצר לדאגו שמשקיעים ירוויחו. עם זאת, מטרתי לדאוג שאזרחי ישראל לא יקופחו לטובת החינוך והעתיד של ילדינו".



עוד הוסיף שטייניץ כי לדעתו החוק יעבור כבר בתחילת 2011. "זוהי בשורה לעם ישראל - אם הנושא יטופל בצורה הוגנת ונכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully