וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי לנגוצקי תובע 2.5 מיליון שקל מרציו: עשו שימוש בסוד מסחרי שמסרתי בניגוד להסכם

הילה רז

11.11.2010 / 18:38

לנגוצקי מבקש מבית המשפט שיצהיר על בעלותו בסוד המסחרי ובמידע העסקי



הגיאולוג יוסי לנגוצקי תובע 2.5 מיליון שקל משותפות חיפושי הנפט , מבעל המניות בחברה ליגד רוטלוי ומהגיאולוג החברה, איתן אייזנברג.



בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה טוען לנגוצקי כי מידע עסקי, שהוא סוד מסחרי, שהיה בבעלותו הוביל לתובנה לפיה יש סיכוי טוב למצוא נפט וגז בכמות מסחרית בשטח הקרוי "גל b", שמצוי בעומק הים מול החוף הצפוני של ישראל.




לגרסת לנגוצקי הוא מסר את הסוד המסחרי לנתבעים בשתי מעטפות, תוך החתמתם על הסכם סודיות הקובע כי לא יעשה שימוש בסוד המסחרי, למעט לצורך שקילת האפשרות לרכוש מהתובעים חלק במיזם חיפוש הנפט "תמר". הוא מוסיף כי נקבע בהסכם הסודיות כי כל מידע עסקי, גילויים ותוצרים אחרים שיוסיפו הנתבעים הנובעים מהסוד המסחרי או תוך שימוש בו יהפוך לרכושו של לנגוצקי.



לשיטת לנגוצקי, רציו פעלה בניגוד להתחייבותה ועשתה שימוש בסוד המסחרי כדי להשיג לעצמה היתרים ורישיונות לחיפוש נפט בשטח b וכך גילתה החברה את מבנה לוויתן.



לנגוצקי מבקש מבית המשפט שיצהיר על בעלותו בסוד המסחרי ובמידע העסקי לגבי גל b, ועל זכותו לקבל מהנתבעים את מלוא טובת ההנאה שנוצרה או תיווצר מהשימוש בסוד המסחרי, מההיתרים ומהרישיונות שנתבקשו על ידי רציו.



לשיטתו, הוא היה הראשון והיחידי שהגיש בקשה להיתר מוקדם ולזכות קדימה בשטח גל b עוד בשנת 1999. בקשתו התקבלה וניתנה לו שנה וחצי לחיפוש בלעדי בשטח של כ-12 מיליון דונם. לנגוצקי מתאר בתביעתו כי חיפש חברה מנוסה שתצטרף אליו ופנה לבריטיש גז (bg) שערכה סדרת בדיקות ססמיות במטרה לאשש את התובנות של לנגוצקי, אך לטענתו עזבה את המיזם משיקוליה.



לנגוצקי טוען כי לאחר מכן פנה לרציו, באמצעות רוטלוי, והציע לה לרכוש חלק במיזם הנפט תמר. לשיטתו, רוטלוי ביקש כי ימסור לגיאולוג של החברה, אייזנברג, כל מידע עסקי המתאר את הסיכויים למצוא נפט במיזם תמר. לנגוצקי מסר לטענתו את המידע ב-2004 תוך שהוא מתנה את מסירת המידע העסקי בחתימה על כתב סודיות, וכך נעשה. לגרסתו "הנתבעים על בסיס המידע העסקי שקיבלו מלנגוצקי, ותוך שימוש בו, עשו פעולות ובאמצעותם גילו את מבנה לוויתן ומתכוונים ביחד עם אחרים לקדוח בו. מידע זה, שהוא כאמור בבעלות לנגוצקי, מזכה אותו בין היתר לדרוש את הזכויות בטובת ההנאה ואת כל טובות ההנאה שהופקו מהשימוש בו" טוען לנגוצקי.



לשיטתו "לפנות בהיחבא וללא התראה, ומבלי להציע אפילו שיתוף, לממונה על ענייני הנפט ולבקש היתר וזכות קדימה בשטח הצמוד ממש לשטח מיזם תמר, שטח שעליו ניתנה לנתבעים אינפורמציה והמידע, כך ממש וכגנב בלילה, זהו דבר שעל בית המשפט להוקיעו".



רציו הודיעה על הגשת התביעה לבורסה ומסרה כי "לאחר עיון ראשוני בתביעה התברר שמדובר בדרישה הזויה ומופרכת על פניה, וכי כל מה שעומד מאחוריה הוא כנראה ניסיון ציני לתבוע כספים ללא בסיס חוקי רק לאור ההערכות בדבר מאגר הגז המצוי במבנה הידוע כ'לויתן'".



רציו תגיב לטענות הסרק הנטענות בתביעה במסגרת כתב ההגנה שתגיש לבית המשפט בהתאם לזכותה שבדין. מהנהלת רציו נמסר עוד כי היא רואה בצער את המהלך המוזר שנקט הגיאולוג לנגוצקי, המנהל כידוע הליכים משפטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully