וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עליות של עד 100% בשדרות"

שלומית צור

12.11.2010 / 7:03

בעל הבית



>> השבוע פקדו את העיר שדרות שרים, חברי כנסת ואנשי אקדמיה שהתארחו בכנס שדרות שנערך במכללת ספיר. ראש העיר דוד בוסקילה, לעומת זאת, נכח באותו זמן בכנס בארה"ב שם קיבל פרס מנהיגות מצטיינת. בשיחה עמו הוא מספר על שוק הנדל"ן המתאושש של העיר.

"הצלחנו במאמצים גדולים, לאור השקט היחסי בעיר, להחזיר תושבים רבים שעזבו אותה ואפילו להביא אוכלוסייה חדשה לעיר. הביקושים הגדלים גרמו לכך שאין כרגע אפשרות למצוא דירה להשכרה בשדרות, ומחיר של חלק מהדירות בעיר אפילו עלה ב-100% בשנתיים האחרונות".



אתה יכול לתת דוגמה?



"כן. אני למשל גר בארבע השנים האחרונות בשכירות בדירת 3 חדרים, ואני צריך לפנות אותה בסוף דצמבר כי מכרו את הדירה. אני מחפש דירה להשכרה וקשה מאוד למצוא. את הדירה שאני גר בה מכרו לפני שנתיים ב-300 אלף שקל, והקונים מכרו אותה עכשיו ב-580 אלף שקל - זו עלייה של כמעט 100%. לפני שמונה חודשים שיווקנו מגרשים לבנייה עצמית ומגרשים לבנייה רוויה כדי לענות על הביקושים. העיר שוקקת חיים ומרגישים שהיא מתפתחת".



תקופת הקסאמים לגמרי מאחוריכם?



"ממש לא. מדובר בשקט יחסי, ולצערי בגלל השקט, הממשלה קיצצה משמעותית בתקציב בשדרות, קיצוץ כואב שעלול לפגוע אנושות בעיר, בעיקר בנושא החינוך והרווחה שבנינו מחדש בשנים האחרונות בעמל רב. נכון שהמצב הביטחוני יותר טוב ממה שהיה ערב מבצע עופרת יצוקה, אך צריך לזכור שעדיין אנחנו שכנים של עזה ואין לצפות מה יקרה שם.



"חרף אי הוודאות באזור, יש הגירה חיובית לעיר. כיום, לפני נתוני משרד הפנים, יש בעיר 23 אלף תושבים לעומת 19 אלף תושבים לפני שנתיים. צריך להוסיף גם 2,000 סטודנטים, שאינם רשומים כתושבי העיר, כך שלמעשה יש 25 אלף תושבים בעיר היום.



"שיווקנו עם המינהל 59 מגרשים לבנייה עצמית, הגל הראשון לפני שמונה חודשים והשני לפני ארבעה חודשים, ועל כל מגרש היו 5-6 מתמודדים - חלקם משדרות וחלקם מחוץ לשדרות, גם ממרכז הארץ. העיר נמצאת במרחק של שעה מתל אביב, ובשנת 2013 תהיה רכבת שתחבר את שדרות לאשקלון ותגיע לתל אביב תוך 45 דקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully