וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוזנייה ב-4 דולרים? תשכחו מזה

מאת איילה צורף

12.11.2010 / 7:03

70 אלף ישראלים כבר גילו את האתר דיל אקסטרים שמאפשר להם לקנות גאדג'טים במחירים מצחיקים ובלי דמי משלוח ? עמלה חדשה שתוטל בקרוב על כל החבילות בדואר תהרוס לגולשים את המסיבה



>> בשבוע שעבר, כשהלכנו לאסוף עוד חבילה מסניף הדואר השכונתי, הפקיד לא התאפק יותר: "תגידי", שאל בהיסוס, "אני יכול לשאול אותך מה זאת החנות הזאת ששלחה לכם את החבילה? בכל יום אני נתקל בחבילות ממנה".



החנות שעוררה את סקרנותו של הפקיד היא בעצם אתר אינטרנט. קוראים לו דיל אקסטרים (dealextreme.com), ובחודשים האחרונים הוא נהפך למוקד עלייה מקוונת לרגל לישראלים שמבקשים לקנות גאדג'טים בזול.

כמה בזול? הנה דוגמה: לפני חודש התקלקל שנאי המטען של המחשב הנייד שלנו. בירור בישראל העלה כי תג המחיר הוא 250 שקל. גלישה זריזה לדיל אקסטרים מצאה את אותו כבל בדיוק ב-11 דולר - 40 שקל בלבד. ודמי המשלוח? אין.



האתר מתגאה בכך שהוא מסוגל לשלוח כל חבילה לכל מדינה בעולם באפס עלויות מצד הרוכש. קניתם פריט ב-3 דולרים? זה בדיוק מה שתשלמו עליו - ולא שקל יותר על שילוח.



דיל אקסטרים מסתמן כלהיט בקרב חובבי הגאדג'טים בישראל: הבלוגים המקומיים מוצפים בהמלצות לקנייה בו; גולשים משתפים בחוויות קנייה חיוביות ("אם המוצר שעלה 2 דולרים הגיע שבור, שילחו להם תמונה - והם מיד ישלחו לכם חדש, על חשבונם, בלי שאלות").



גם טל חכם מנתניה נדבק בחיידק. חכם (35), איש היי-טק, נהפך ל"מכור דיל אקסטרים", כהגדרתו. "התחלתי כבר לפני שלוש שנים, אבל בשנה האחרונה היקף הקניות שלי באתר גדל מאוד", הוא אומר. "אני מקבל מהם שתיים-שלוש חבילות בשבוע, כל שבוע. אני קונה שם כל דבר - החל בסוללות בסכומים מצחיקים, דרך גאדג'טים קטנים, וכלה בצעצועים לילדים - ומוציא בממוצע כ-100 דולר בחודש. המוצר הכי יקר שקניתי שם עלה 50 דולר - זה היה מקלט-משדר וידאו/אודיו אלחוטי. המוצר הכי זול היה מחזיק מפתחות מאיר, שעלה 80 סנט".



כדי לא להחמיץ את הדוור שמביא את החבילה, קנה חכם פעמון אלחוטי קטן (בדיל אקסטרים כמובן, 6 דולרים) והרכיב אותו על תיבת הדואר שלו. בכל פעם שהדוור פותח את התיבה כדי להניח בה את הפתק המבשר על הגעת החבילה, מצלצל פעמון בביתו של חכם - והוא, שעובד מהבית, יורד לאסוף את החבילה. "המטרה היא להימנע מנסיעה לדואר כמה פעמים בשבוע, ובמקום זה לקבל את החבילה בבית - ישירות מהדוור", הוא אומר.



הזמנות ב-3 מיליון דולר



כ-70 אלף ישראלים כבר גילו את האתר והם רוכשים בו בעיקר באמצעות שירות פייפאל. מתחילת 2010 הזרימו ישראלים לאתר הזמנות בהיקף של כמעט 3 מיליון דולר - כ-280 אלף דולר בחודש בממוצע - כך חושף סמנכ"ל השיווק והמכירות של דיל אקסטרים, רוג'ר לואו.



"המוצרים שהישראלים הכי אוהבים לקנות הם בעיקר כאלה הקשורים לאייפון", מספר לואו. "למעשה, שלושה מתוך ארבעת המוצרים הנמכרים ביותר בישראל הם אביזרים נלווים לאייפון - כמו כבל חיבור למחשב, חיבור לחשמל ועוד". עם זאת, המוצרים שנשלחים על ידי דיל אקסטרים אינם מיוצרים על ידי אפל והם נטולי הלוגו של החברה.



לא רק בישראל האתר מצליח מאוד. מאז קם ב-2006 הוא משרת יותר מ-4 מיליון גולשים בחודש מכ-150 מדינות. הבולטות שבהן הן ארה"ב, קנדה וברזיל. האתר מפעיל חנות אחת בלבד - באינטרנט - ללא חנויות פיסיות. משרדי האתר נמצאים בהונג קונג, והמחסנים ממוקמים בסין.



שאלת השאלות היא כמובן איך המחירים באתר נמוכים כל כך - ומגיעים לרבע ואף שליש מהמחירים בישראל. "יש לנו מלאים קטנים, ואנחנו מזמינים מוצרים מהיצרנים על בסיס יומי", מסביר לואו. "כך אנחנו כמעט לא משלמים כלל על מחסנים ושטחי אחסון. בחלק גדול מהמקרים אנחנו שולחים את המוצר מהמפעל המייצר ישר ללקוח, מבלי שהוא יעבור דרכנו באופן פיסי. מאחר שנהפכנו לרוכשים גדולים יחסית של סחורה, אנחנו מקבלים מחירים נוחים מאוד".



ואיך אתם מצליחים לייצר רווחים כאשר אתם סופגים את עלויות השילוח?



"נהפכנו לשחקן גדול יחסית גם בתחום השילוח האווירי, ולכן אנחנו מקבלים מחירים נוחים. יש משלוחים שבהם אנחנו לא מרוויחים, אך גם לא מפסידים - ויוצאים מאוזנים; וברוב הרכישות אנחנו מרוויחים סכום קטן שמצטבר לסכום יפה". לואו מסרב לחשוף את מחזור האתר ורווחיו.



חגיגת הקניות עומדת להסתיים



אתרים כמו דיל אקסטרים אינם בשורות טובות לחברות בישראל, אך בעבור הצרכן המקומי מדובר בבשורות מצוינות. אם בעבר היו אלה אתרי ענק לסחר אלקטרוני, כמו אי-ביי ואמזון, ששינו את הרגלי הרכישה של הישראלים - המגמה המסתמנת כיום היא שיותר ויותר אנשים סומכים על אתרי קניות קטנים יחסית, ללא "אבא ואמא" מוכרים.



בין אתרי המכירות שמציעים משלוחים חינם, ושהישראלים כבר החלו לגלות בהם עניין, אפשר למצוא גם את focalprice.com ו-dhgate.com. בדומה לדיל אקסטרים, שני האתרים מוכרים אביזרי מחשוב, גאדג'טים, צעצועים לילדים ועוד מוצרים במחירים נמוכים באופן משמעותי מאלה הנהוגים בישראל. גם שני האתרים האלה ממוקמים בסין ומציעים משלוחים חינם לכל מקום בעולם.



אלא שחגיגת הקניות המשתלמת הזאת עומד להיגמר. ברבעון הראשון של 2011 ייכנסו לתוקפן התקנות החדשות של רשות הדואר, שלפיהן על כל חבילה שתגיע מחו"ל יידרש הנמען לשלם עמלת שחרור בסך 38 שקל - ללא קשר לגודלה, לתכולתה או לעלות המשלוח שלה לרוכש.



ההחלטה השנויה במחלוקת הצליחה לעורר את התנגדותם של כמה חברי כנסת ושרים, ובהם שר התקשורת משה כחלון. בעקבות התנגדותו של משרד התקשורת להטלת העמלה, גם שר האוצר יידרש לנושא בשבוע הבא.



"המשמעות של ההחלטה", אומר חכם, "היא שעל מוצרים שרכשנו עד היום בחו"ל בשקלים בודדים או בכמה עשרות שקלים, ניאלץ לשלם כעת עשרות ומאות אחוזים יותר. זו פגיעה באזרח הקטן שחיפש ומצא אלטרנטיבה זולה יותר, ולא באף אחד אחר. המחשבה שכדי למנוע אפליה בין חברות הדואר פוגעים בכולנו ומבודדים אותנו משאר העולם, מטרידה אותי; מנסים למנוע מהישראלים את הגלובליזציה. אין ספק שמספר הרכישות מחו"ל יירד באופן משמעותי. אני לא רואה אפשרות שהאתרים האלה ימשיכו להתקיים בעבור הישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully