וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ יגייס את האופוזיציה לתמוך בששינסקי

צבי זרחיה

12.11.2010 / 8:42

בכנסת מעריכים שסיעת ישראל ביתנו עשויה להתנגד להמלצות ששינסקי . ח"כ פאינה קירשנבאום: "מסיבת העיתונאים של שטייניץ מוקדמת, מיותרת ולא במקום; הממשלה צריכה לגבש עמדה"

שר האוצר יובל שטייניץ יפעל לגייס רוב בממשלה ובכנסת בעד העלאת הכנסות המדינה מגז ל-66%, בהתאם להחלטת ועדת ששינסקי. שטייניץ יבקש גם מחברי האופוזיציה לתמוך בהצעת החוק שתוגש לממשלה בינואר 2011, נוכח המאבק שמתכננות חברות הגז נגד חקיקה ההמלצות בממשלה ובכנסת.

בכנסת מעריכים שסיעת ישראל ביתנו עשויה להתנגד להמלצות ששינסקי בשל התנגדותו של שר התשתיות עוזי לנדאו וח"כים נוספים בסיעה. "הממשלה צריכה להחליט אם ליישם את המלצות ועדת ששינסקי", אמרה ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו). "מסיבת העיתונאים שערך שלשום השר שטייניץ היא מוקדמת, מיותרת ולא במקום. המסקנות צריכות היו להיות מוצגות לממשלה - וזו צריכה לגבש את עמדתה". קירשנבאום סבורה שיש להטיל שיעור מס זהה על גילויי גז בישראל ועל יבוא גז ממצרים.

בכנסת גם מעריכים שחלק מחברי הכנסת במפלגת העבודה עשויים שלא לתמוך בהמלצות ששינסקי. עם זאת, גורמים בקואליציה אומרים כי אם הממשלה תאשר את ההמלצות שיעוגנו בחקיקה, הרי שישראל ביתנו ומפלגת העבודה, כמו כל יתר חברי הקואליציה, יחוייבו למלא אחר המשמעת הקואליציונית.

בקואליציה מעריכים כי בהמלצות יתמכו חברי הכנסת מסיעות הליכוד, יהדות התורה, הבית היהודי וחלק מחברי הכנסת מטעם מפלגת העבודה. בש"ס התלבטו באחרונה בסוגייה, וההערכה היא שחברי כנסת מהמפלגה יתמכו בסופו של דבר בהצעה אם תאושר על ידי הממשלה, מאחר שבין היתר מדובר בתוספת הכנסות למדינה שתסייע להגדלת משאבים ליעדים חברתיים.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר כי "על המדינה להתחשב במשקיעים, אך משאבי הטבע שהקב"ה נתן בישראל שייכים לאזרחי המדינה. ההמלצה תואמת את ההיגיון והשכל הישר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully