וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיאול: מנהיגי ה-G20 צפויים להסכים על קווים מנחים כלליים לשיפור האיזון הכלכלי הבינלאומי

סוכנויות הידיעות

12.11.2010 / 9:16

שרי האוצר מאירופה נערכים לאפשרות כי יידרשו לספק חבילת חילוץ לאירלנד



מנהיגי ה-g20, הנועדים בסוף השבוע בסיאול, צפויים להגיע להסכמה באשר לקווים מנחים כלליים לשיפור האיזון הכלכלי הבינלאומי, אך ישאירו את פרטי ההסכם הסופיים ל-2011, לאחר שעות של משא ומתן קדחתני עד השעות הקטנות של הלילה. "אנו בטוחים למדי כי המנהיגים יאמצו את האלמנטים המרכזיים של מתווה ההסכם", אמר אתמול פקיד ממשל בכיר, שביקש להישאר בעילום שם.



מקורות ב-g20 אמרו כי פרטי ההסכם הסופי לא יגובשו בסוף השבוע הקרוב, וכי קרן המטבע הבינלאומית תידרש לפתח מדדים שיאפשרו מעקב אחר מקרים של חוסר איזון שעשוי לאיים את יציבות הכלכלית העולמית. שרי האוצר ממדינות ה-g20 ידונו בפרטי ההסכם הסופיים רק בתחילת 2011. בנוסף, כחלק מההסכם, צפוים המנהיגים להסכים כי השינויים בשערי המטבע יתרחשו באופן מדורג.



שרי האוצר מגוש היורו עוקבים מסיאול מקרוב אחר התפתחות משבר החובות באירלנד, שהניע את מחיר האג"ח של אירלנד לשיאים חדשים והחליש את היורו, על רקע החששות כי האיחוד האירופי יזדקק להתערב ולספק לאירלנד חבילת חילוץ בדומה לזאת שקיבלה יוון.



שרי האוצר מגרמניה, צרפת ובריטניה צפויים לפרסם מאוחר יותר היום הודעה רשמית, לגבי עמדתם במשבר החובות האירופי. לפי תרחיש של שר האוצר והבנק המרכזי של אירלנד, עשויה המדינה להזדקק לסיוע בסך עד 68 מיליארד דולר.



"אנו עוקבים מקרוב אחר המצב באירלנד על בסיס קבוע", אמר נשיא הנציבות האירופית חוזה בארוסו אתמול. "אירופה ערוכה עם כל הכלים המתאימים כדי להציע תמיכה פיננסית" במידת הצורך, הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully