וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מנסה להרגיע: כלכלת העולם משתקמת

בוועידת 20 המדינות המפותחות הביע נשיא ארה"ב אופטימיות בנוגע לשיקום הכלכלה. שרי האוצר מאירופה נערכים לאפשרות כי יידרשו לספק חבילת חילוץ לאירלנד

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר הבוקר (שישי) בועידת 20 המדינות המפותחות בעולם (G-20) כי הכלכלה העולמית נמצאת במסלול לשיקום. אובמה הוסיף עם זאת כי הוא ונציגי המדינות בועידה חייבים לפעול כדי לפתור את הבדלי המסחר והמטבע.

במסיבת עיתונאים שנערכה בסיאול בירת קוריאה הדרומית, הזהיר אובמה כי "ארצות הברית עלולה לחזור למצב הישן של חוסר היציבות, שיצר מלכתחילה את המשבר הכלכלי האחרון". בנימה אופטימית יותר הוא אמר כי "ישנה התקדמות, אבל היא לא הייתה מהירה מספיק בתחום יצירת מקומות העבודה".

אובמה הוסיף כי מדינות עם עודפים רבים חייבות להתרחק מתלות ביצוא, וכי שערי החליפין חייבים לשקף את המציאות הכלכלית. בנוגע להסכם הכלכלי עם דרום קוריאה, אמר נשיא ארצות הברית כי דרוש עוד זמן כדי ליצור מסמך של מסחר חופשי, וכי הוא לא מעוניין לצאת כעת בהצהרה בנושא.

האם מנהיגי ה-G-20 ישפרו את האיזון הכלכלי?

מנהיגי ה-G-20, הנועדים בסוף השבוע בסיאול, צפויים להגיע להסכמה באשר לקווים מנחים כלליים לשיפור האיזון הכלכלי הבינלאומי, אך ישאירו את פרטי ההסכם הסופיים ל-2011, לאחר שעות של משא ומתן קדחתני עד השעות הקטנות של הלילה. "אנו בטוחים למדי כי המנהיגים יאמצו את האלמנטים המרכזיים של מתווה ההסכם", אמר אתמול פקיד ממשל בכיר, שביקש להישאר בעילום שם.

מקורות ב-G-20 אמרו כי פרטי ההסכם הסופי לא יגובשו בסוף השבוע הקרוב, וכי קרן המטבע הבינלאומית תידרש לפתח מדדים שיאפשרו מעקב אחר מקרים של חוסר איזון שעשוי לאיים את יציבות הכלכלית העולמית. שרי האוצר ממדינות הG-20 ידונו בפרטי ההסכם הסופיים רק בתחילת 2011. בנוסף, כחלק מההסכם, צפוים המנהיגים להסכים כי השינויים בשערי המטבע יתרחשו באופן מדורג.

שרי האוצר מגוש היורו עוקבים מסיאול מקרוב אחר התפתחות משבר החובות באירלנד, שהניע את מחיר האג"ח של אירלנד לשיאים חדשים והחליש את היורו, על רקע החששות כי האיחוד האירופי יזדקק להתערב ולספק לאירלנד חבילת חילוץ בדומה לזאת שקיבלה יוון.

שרי האוצר מגרמניה, צרפת ובריטניה צפויים לפרסם מאוחר יותר היום הודעה רשמית, לגבי עמדתם במשבר החובות האירופי. לפי תרחיש של שר האוצר והבנק המרכזי של אירלנד, עשויה המדינה להזדקק לסיוע בסך עד 68 מיליארד דולר.

"אנו עוקבים מקרוב אחר המצב באירלנד על בסיס קבוע", אמר נשיא הנציבות האירופית חוזה בארוסו אתמול. "אירופה ערוכה עם כל הכלים המתאימים כדי להציע תמיכה פיננסית" במידת הצורך, הוא אמר.

  • עוד באותו נושא:
  • G-20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully