וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: הסנטימנט החיובי יימשך; הפועלים: אפשרות לתיקונים על רקע אכזבה מנתוני מאקרו

רם עוזרי

12.11.2010 / 12:51

הציבור והמשקיעים הזרים ממשיכים להגדיל את החשיפה למניות: הקרנות המנייתיות גייסו באוקטובר 420 מ' ש'



בבנק לאומי מעריכים כי הסנטימנט החיובי בשוק המניות יימשך, "על רקע האיתנות היחסית של הכלכלה הישראלית והמחסור באלטרנטיבות השקעה". גם כלכלני בנק הפועלים צופים המשך מגמה חיובית בשוק המניות.



"אנו סבורים כי גם ברמות המחירים הנוכחיות, שוק המניות מעניין להשקעה בין היתר על רקע ציפיות לעונת דו:חות חיובית ברובה. מנגד, יש לתת את הדעת לסיכונים הקיימים כעת בשוק ובראשם האפשרות לתיקונים בשווקים העיקריים בעולם על רקע שיאים נקודתיים שנרשמו ואכזבה שעלולה להירשם מנתונים מאקרו- כלכליים בארה"ב ובאירופה", נכתב בסקירה של הפועלים.



על רקע עליות השערים של החודשים האחרונים, הציבור הישראלי ממשיך להגדיל את חשיפתו לשוק המניות. כלכלני בנק לאומי מציינים כי באוקטובר נמשך הגידול בגיוסי קרנות הנאמנות המנייתיות. הקרנות גייסו 420 מיליון שקל באוקטובר לעומת כ-255 מיליון שקל בחודש הקודם וכ-79 מיליון שקל באוגוסט.



לדברי כלכלני בנק לאומי, בשבועות האחרונים החל גם גל היערכות להנפקות ראשוניות בוורסה (ipo), לרוב עלי ידי חברות ביוטכנולוגיה ונדל"ן הנמצאות ברמות סיכון גבוהות יחסית. "במידה והמגמה החיובית בשוק המניות תימשך, ההנפקות ייצאו לפועל כבר בשבועות הקרובים", כותבים בבנק.



בבנק הפועלים מציינים כי המשקיעים הזרים חזרו לרכוש מניות מקומיות בספטמבר. "אנו סבורים כי נמשיך להיות עדים לתזרים חיובי של משקיעים זרים למניות המקומיות בזכות המעבר לקבוצת המדינות המפותחות והשוואה של הכלכלה המקומית לשווקים אלו".



במגזר החם של חיפושי הגז והנפט, כלכלני בנק לאומי סבורים כי המלצות ועדת ששינסקי יפגעו בתזרים המזומנים של החברות: "על אף שהמלצות הוועדה אינן סופיות וכפופות לשימוע וייתכן שיחול שינוי לטובת חברות החיפושים, מסתמן כי יישומן יפגע בתזרים הנקי של חברות אלו". בנוסף, כותבים בבנק, כי המסחר במניות הסקטור יושפע מפרסום תוצאות הראשוניות בנוגע לקידוח לוויתן.



דו"חות חברות התקשורת שפורסמו השבוע מלמדות, לדעת כלכלני בנק לאומי, על המשך השיפור בפעילות החברות. "פרטנר דיווחה השבוע על תוצאות הרבעון השלישי, אשר הפתיעו לטובה ברמת ההכנסה ממנוי. החברה הצליחה לגייס כ-37 אלף מנויים חדשים (בהשפעת ההסכם עם "חבר"), אך ההכנסות ממכירת ציוד קצה היו מעט חלשות. סלקום פירסמה גם היא תוצאות טובות לרבעון והודיעה על חלוקת דיבידנד של כ-400 מיליון שקל. החברה גייסה כ-35 אלף מנויים והגדילה את חלקם של מנויי הדור השלישי", נכתב בבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully