וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל תכניות הממשלות: האטה הצמיחה בגוש היורו

12.11.2010 / 17:46

הצמיחה הכלכלית בגוש היורו האטה עקב תוכניות הצנע שנקטו הממשלות. הצמיחה הכלכלית בגרמניה, בשיעור של 0.7%, פיצתה על התכווצות כלכלות יוון והולנד

הצמיחה הכלכלית בגוש היורו ברבעון השלישי האטה לעומת הרבעון שקדם לו, עקב תכניות הצנע שנקטו הממשלות על מנת לצמצם את גרעונותיהן.

התמ"ג ב-16 מדינות גוש היורו עלה ב-0.4% ברבעון השלישי לעומת הרבעון השני, אז עלה ב-1%, כך מסר היום המשרד לסטטיסטיקה באיחוד האירופי. כלכלנים ציפו לעלייה של 0.5%, לפי סקר של בלומברג. התפוקה התעשייתית ירדה ב-0.9% בספטמבר לעומת החודש שקדם לו, הירידה החדה ביותר זה 18 חודשים.

מספר מדינות באירופה נאלצו לבצע תכניות צנע, לנוכח רמות החוב הגבוהות שלהן שהובילו לעלייה בעלויות ההלוואה שלהן. אירלנד וספרד התקשו לשקם את הצמיחה הכלכלית.

התמ"ג של גרמניה עלה ב-0.7% ברבעון השלישי לעומת הרבעון שקדם לו, אז עלה ב-2.3%. הצמיחה בצרפת האטה ל-0.4% לעומת 0.7% ברבעון הקודם, מסר משרד הסטטיסטיקות. כלכלת איטליה צמחה בשיעור של 0.2% לעומת 0.5%, וכלכלת הולנד התכווצה ב-0.1% ברבעון השלישי, לעומת צמיחה של 0.9% ברבעון הקודם.

כלכלת יוון התכווצה ב-1.1%, וכלכלת ספרד נותרה ללא שינוי. הצמיחה הכלכלית בפורטוגל עלתה ב-0.4% לעומת 0.2% בשלושת החודשים הקודים. משרד הסטטיסטיקות לא פרסם נתונים לגבי אירלנד.

בהשוואה לשנה שעברה, עלה התמ"ג באירופה ב-1.9%, שיעור דומה לזה שנרשם ברבעון השני. ב-2 בדצמבר יפרסם משרד הסטטיסטיקות פירוט מלא של הנתונים.

עוד עולה מהדו"ח כי הצמיחה הכלכלית בארה"ב הגיעה ברבעון השלישי ל-0.5%, לפי מדידות האיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully