וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אירלנד במגעים לקבלת סיוע מקרן היציבות של האיחוד האירופי

רויטרס

12.11.2010 / 18:23

גורמים בגוש היורו אמר לרויטרס כי אירלנד לא צפויה להגיע להסדר חובות או להציע תספורת לבעלי האג"ח



אירלנד נמצאת במגעים לקבלת סיוע חירום מקרן היציבות של האיחוד האירופי, וסביר שתקבל תוכנית מימון, כך אמרו הום גורמים בגוש היורו.



"המגעים נמשכים, וצפוי להיעשות שימוש בקרן היציבות של האיחוד האירופי. לא יהיו תספורות או הסדר חובות, או משהו מסוג זה", אמר אחד המקורות לרויטרס. "סביר להניח שאירלנד תקבל תוכנית מיוחדת", אמר המקור.



מקור אחר אישר כי אכן צפוי להיעשות שימוש בקרן היציבות, והוסיף כי "ברור שלא יוצעו תספורות לבעלי האג"ח של אירלנד, מה שצפוי להרגיע את השווקים".



אתמול אישר נשיא הנציבות האירופית, ג'וזה מנואל בארוסו, את הדיווחים על הכנת הסיוע לאירלנד, אך ציין כי אירלנד טרם פנתה לנציבות בבקשת סיוע. בארוסו אמר כי הנציבות, שהיא הזרוע המבצעת של האיחוד האירופי, עוקבת מקרוב אחר מצב התקציב של אירלנד "על בסיס קבוע", וכי בכוונתה לפעול אם תתבקש לעשות זאת.



שרי האוצר של צרפת, גרמניה, ספרד, איטליה ובריטניה פירסמו היום הצהרה משותפת ובה ניסו להרגיע את מחזיקי האג"ח של אירלנד. שרי האוצר מסרו כי "כל תוכנית שתכלול פרישה מחודשת של חובותיה של אירלנד לא תכלול את החובות הקיימים או כל תכנית תחת המכשירים הקיימים כיום". ראש ממשלת אירלנד בראיין קוון אמר בתגובה כי הוא מברך על ההודעה שמרגיעה את המשקיעים כי ערך האג"ח שברשותם לא יימחק.



התשואה על האג"ח הממשלתיות האיריות עלתה בחדות מאז חודש ספטמבר, אז הודתה הממשלה כי חילוץ המערכת הבנקאית במדינה יעלה לפחות 45 מיליארד יורו, או עשרת אלפים יורו לכל אישה, גבר וילד באירלנד. השבוע עלתה התשואה על האג"ח הממשלתיות של אירלנד לעשר שנים על 8% - לראשונה מאז השקת היורו ב-1999.



בעקבות הודעת שרי האוצר האירופיים היום חזרו האג"ח הממשלתיות האיריות לעלות, כאשר התשואה על האג"ח לעשר שנים ירדה ל-8.42%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully