וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית הרכב הסינית SAIC מעוניינת לרכוש נתח ב-GM בהנפקתה הצפויה בשבוע הבא

סוכנויות הידיעות

12.11.2010 / 22:40

משקיעים זרים רבים, בהם קרנות ממשלתיות מהמזרח התיכון, הביעו התעניינות בהשקעה ב-GM



יצרנית הרכב הגדולה בסין מתכננת לרכוש נתח בג'נרל מוטורס (gm), ענקית הרכב האמריקאית אשר הנפקתה הראשונה לציבור (ipo) צפויה בשבוע הבא, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל", על פי מקורבים לדיונים.



saic מוטורס, אשר שיתפה פעולה עם gm בייצור מכוניות מאז שנות ה-90, היא בין אחת מהחברות והגופים הזרים אשר מבקשים ליהפך לבעליה של gm כשתשוב להיסחר בשוק המניות. קרנות ממשלתיות במזרח התיכון ובאסיה, כמו למשל קרן ההשקעות הממשלתית של כוויית, הביעו עניין בהשקעה ביצרנית הרכב האמריקאית, אשר מתאוששת לאחר שיצאה מפשיטת רגל לפני יותר משנה.



סוגיית המשקיעים הזרים ב-gm היא רגישה עבור הממשל האמריקאי, אשר הנתח שלו בחברה יקטן לאחר ההנפקה מ-61% כיום. לפי ה"ג'ורנל", במשרד האוצר האמריקאי חוששים מהתגובות בארה"ב לכך שמשקיעים לא אמריקאיים ירכשו נתח משמעותי בחברה, לאחר שחולצה באמצעות 50 מיליארד דולר מכספי משלמי המסים.
הנפקתה של gm בוול סטריט תתרחש ביום חמישי הבא, ובה מעוניינת החברה לגייס 10.6 מיליארד דולר. הטווח שקבעה gm עבור ה-ipo הוא בין 26 דולר ל-29 דולר למניה, אך ביקוש גבוה מהצפוי של משקיעים עשוי להניע את מחיר המניה ההתחלתי ל-30 דולר או יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully