וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה שלילית

ליאור זנו

12.11.2010 / 23:41

הדאו ג'ונס איבד 0.8% ונסגר ברמה של 11,168 נקודות, נאסד"ק ירד ב-1.5% לרמה של 2,518 נקודות ו- S&P 500 החסיר 1.2% ל-1,199 נקודות

יומו האחרון של שבוע המסחר בוול סטריט נחתם במגמה שלילית, על רקע חששות מהעלאת ריבית בסין, שתגרור אינפלציה במדינה. דאו ג’ונס איבד 0.8% ונסגר ברמה של 11,168 נקודות, נאסד"ק ירד ב-1.5% לרמה של 2,518 נקודות ו-S&P 500 החסיר 1.2% ל-1,199 נקודות. בסיכום שבועי, ירד דאו ג'ונס ב-2.2%, נאסד"ק איבד 2.4% ו-S&P 500 נחלש ב-2.2%.

מדד ביטחון הצרכנים עלה החודש לרמה של 69.3 נקודות, לעומת 67.7 נקודות באוקטובר. על אף העליה, המדד עדיין נמוך בהרבה מממוצע של 88.9 נקודות שנרשם בחמש השנים שקדמו לדצמבר 2007, אז החל המיתון בארה"ב. העליה היתה חדה מתחזיות כלכלנים לבלומברג, אשר צפו כי המדד יעלה לרמה של 69 נקודות בנובמבר.

הבנק הפדרלי בארה"ב רכש היום אג"ח ממשלתיות אמריקאיות בסך 7.229 מיליארד דולר, כצעד ראשון בתוכנית ההרחבה הכמותית החדשה, שנועדה לעודד את כלכלת ארה"ב ולמנוע דפלציה. על אף הרכישות, האג"ח הממשלתיות של ארה"ב רושמות כעת ירידות.

בהודעה שהפיצו מדינות ה-G20 בסיום הפסגה שנערכה בסיאול קראו המנהיגים לאפשר לשוק לקבוע את מחירי המטבעות, להימנע מפיחות מלאכותי, ולייסד מערכת שתזהה אזורים של חוסר שיוויון בכלכלה העולמית. שרי האוצר האירופיים שנועדו בפסגה, פירסמו הצהרה משותפת ובה ניסו להרגיע את השווקים באשר למשבר החובות של אירלנד.

בהצהרה נכתב כי מדינות ה-G20 יתמקדו ב"התקדמות לעבר מערכות מט"ח מבוססות שוק, הגברת הגמישות בשערי החליפין כך שישקפו את הגורמים הבסיסיים העומדים מאחוריהם, והימנעות מפיחות תחרותי של המטבעות". ההצהרה כללה גם תוכנית לשפר את האיזון במאזני התשלומים השוטפים של המדינות, אך פרטי התוכנית עדיין לא סוכמו.

אתמול צנחה בורסת שנחאי ב-5.2% ומשכה אחריה את בורסות אסיה ואירופה, זאת לאחר שמדד המחירים לצרכן בסין עלה ב-4.4% לעומת השנה שעברה בעקבות עליית מחירי המזון, לפי נתוני לשכת הסטטיסטיקות הסינית שפורסמו אתמול. העלייה החדה עוררה ספקולציות כי ממשלת סין תעלה את הריבית בסוף השבוע כדי להילחם באינפלציה.

ג'נרל אלקטריק תרכוש 25 אלף מכוניות חשמליות

הבנקים בארה"ב מצאו פרצת דרך בחוק וולקר שתאפשר להם להמר במיליארדי דולרים מכספם (נוסטרו), למרות ההגבלות שהטיל הממשל עם מסחר שכזה במסגרת הרפורמה ברגולציה על המערכת הפיננסית. בכירים בוול סטריט אמרו ל"פייננשל טיימס", כי חוק וולקר אינו תקף כלפי רכישות לטווח ארוך, כמו רכישות של ניירות ערך מסוג מסוים, חברות או נכסי נדל"ן.

ענקית השבבים האמריקאית אינטל הודיעה היום כי דירקטוריון החברה אישר תוכנית להעלאת הדיבידנד הרבעוני ב-15%, וציינה כי היא עומדת לסגור את השנה הטובה בתולדותיה. על פי ההחלטה, הדיבידנד שמחלקת אינטל יועלה ל-18 סנט למניה, החל מהרבעון הראשון של 2011.

ג’נרל אקטריק (GE) תרכוש 25 אלף מכוניות חשמליות – ההזמנה הגדולה ביותר אי פעם של מכוניות חשמליות - כדי להזניק את השוק ולהוביל לפיתוחה של רשת תחנות ההטענה ומוצרים המיועדים עבור מכוניות מסוג זה, כך הודיעה אתמול סמוך לסגירת המסחר ענקית התעשייה האמריקאית.

מניית סיסקו , יצרנית ציוד רשתות התקשורת למחשבים הגדולה בעולם, עשויה להמשיך ולרכז עניין לאחר שצללה אתמול ב-16% - הירידה החדה ביותר שלה מזה 16 שנים. זאת לאחר שדיווחה אתמול על רווח רבעוני נמוך מהצפוי ובעקבות תחזית מאתגרת של החברה שהגבירה את הפסימיות בקרב המשקיעים.

בגזרת המניות הישראליות, טבע רשמה ירידות קלות של 0.3%. החברה חילקה לפני כשבוע דיווידנד של 0.193 סנט למניה.
מניית טאואר ירדה ב-4.6%, לאחר שפרסמה את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי אתמול. החברה הציגה מכירות שיא של 134.7 מיליון דולר - שיפור של כ-70% לעומת הרבעון המקביל והכתה את תחזיות האנליסטים, אך בשבוע שקדם לפרסום הדו"חות רשמה עליות נאות, שגילמו את ציפיות השוק לתוצאות חיוביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully