וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבטלה ביוון הגיע לשיא של יותר מ-12% באוגוסט; התמ"ג ירד ב-4.5%

ניו יורק טיימס

13.11.2010 / 16:45

שיעור האבטלה בספרד מסרב לרדת – התמ"ג צמח ב-0.2% בלבד



שיעור האבטלה ביוון עלה לשיא של 12.2% באוגוסט, הכלכלה התכווצה ב-4.5% בהשוואה לשנה שעברה וההתקדמות בתוכנית לצמצום החובות האטה, כך עולה מנתונים שפירסמה הממשלה בסוף השבוע.



בספרד, שם הכריז ראש הממשלה הסוציאליסטית חוזה לואיס רודריגז ספאטרו על תכנית רחבה לצמצום ההוצאות הציבוריות, התמונה דומה. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בספרד מסרה כי התמ"ג צמח בשיעור של 0.2% בלבד ברבעון השלישי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בהשוואה לרבעון הקודם, נותרה כלכלת ספרד ללא שינוי. שיעור האבטלה בספרד מסרב לרדת מרמתו הגבוהה של 19.8% - שיעור האבטלה הגבוה בקרב 27 מדינות האיחוד האירופי.



ביוון, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקות מסרה כי שיעור האבטלה באוגוסט עלה ל-12.2%, לעומת 12.0% ביולי, לאחר שמספר המובטלים עלה ב-40,406. דובר מטעם לשכת הסטטיסטיקות מסר כי זהו שיעור האבטלה הגבוה ביותר מאז 2004 לפחות, אז החלה הממשלה לדווח על נתוני התעסוקה על בסיס חודשי. על בסיס רבעוני, לדבריו, שיעור האבטלה הגבוה ביותר שנרדם ביוון עד כה היה 12.7% ב-1999. ממשלת יוון התריעה כי שיעור האבטלה עשוי לטפס ל-14.5% בשנה הבאה.



בנפרד, שר האוצר היווני הודיע ביום רביעי שעבר כי בין ינואר לאוקטובר הצטמצם הגירעון הממשלתי ב-30% לעומת השנה שעברה, ל-17.4 מיליארד יורו. הירידה היתה נמוכה מהתחזיות, שציפו לירידה של 32% באוגוסט ולירידה של 36.9% על בסיס שנתי. מרבית ההפחתה נוצרה עקב קיצוצים בהוצאות, אך העלמות מס וחולשה בביקוש הובילו לכך שהכנסות הממשלה היו נמוכות מהמתוכנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully