וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלביט הדמיה הצליחה לגייס רק 1.5 מיליון שקל במכרז הציבורי במקום 40 מיליון שקל

יעל פטר

13.11.2010 / 20:36

גם מירלנד של אליעזר פישמן הצליחה לגייס רק 66 מיליון שקל מתוך 159 מיליון שקל בשל הירידות בשוק



אלביט הדמיה, שבשליטת של מוטי זיסר, אמורה היתה להנפיק איגרות חוב בשווי כוול של כ-200 מיליון שקל. הירידות בשווקים בימי המסחר האחרונים גרמו לכך שהחברה הצליחה לבסוף לגייס רק 161.5 מיליון שקל מתוך הסכום הרצוי. בעוד שבשלב המוסדי שהתקיים ביום שלישי, הצליחה החברה לגייס 160 מיליון שקל עם ביקושי יתר של 320 מיליון שקל (פי 2 מהגיוס המתוכנן), בשלב הציבורי שהתקיים ביום חמישי, החברה זכתהה לביקושים של 1.5 מיליון שקל בלבד.



הגיוס הנוכחי תוכנן על ידי הרחבה של סדרת איגרות חוב קיימת, כך שבמקביל למכרז הציבורי, התקיים באיגרת גם מסחר בבורסה. הביקוש הנמוך לאיגרת נבע מהפער שבין מחירה במכרז (99.05 אגורות) לבין מחירה בשוק (98.62 אגורות). מי שקנה את האיגרת בשלב הציבורי נאלץ לשלם בעצם מחיר גבוה יותר ב-43 אגורות ממחירה בשוק.



האיגרות שהונפקו הן במסגרת הרחבה של סדרה ז', הנושאת ריבית שנתית של 5.08%, כאשר הקרן והריבית צמודות למדד המחירים. תשלומי הקרן יעמדו לפירעון ב-5 תשלומים בין השנים 2014-2018 כאשר התשלום הראשון יהיה בשיעור 10% מהקרן, התשלומים ה-2 וה-3 יהיו בשיעור 20% מהקרן, והתשלומים ה-4 וה-5 יהיו בשיעור 25% מהקרן.



סיבה אפשריות להוזלת מחיר האיגרת בשוק היא הירידות בבורסות העולם ובישראל בימים האחרונים, שנרשמו גם בשוק האג"ח. לאחר עליות ממושכות במדדי התל בונד, ייתכן שאנו עדים למימושים של המשקיעים, ואף ייתכן שמדובר בפדיונות של קרנות אג"חיות.



גם בהנפקה של אג"ח סדרה ד' של חברת מירלנד, בשליטת אליעזר פישמן, נרשמו ביקושים נמוכים מסיבה דומה. האיגרת שהוצעה בהנפקה זו בעלת מח"מ של כ-4.5 שנים, צמודה למדד ונושאת ריבית שנתית של 6%. בשוק האיגרת נושאת תנאים דומים ובעלת מח"מ של כ-3.5 שנים. תשואת האיגרת בשוק הגיעה ביום חמישי לתשואה כמעט זהה לזו המונפקת, ולכן בעיני המשקיעים, לא היה הגיוני לרכוש איגרת במח"מ ארוך יותר ובתשואה דומה לכזו שכבר נמצאת בשוק. בסופו של דבר פישמן הצליח לגייס רק 66 מיליון שקל מתוך 159 מיליון שקל שתיכנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully