וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה תקדימית: טייס אל על עתר לבג"ץ נגד שלילת רישיונו

מאת זוהר בלומנקרנץ

14.11.2010 / 6:59

בלעדי הטייס הושעה על רקע טיסות שביצע באופן פרטי תמורת תשלום, במטוס קל שברשותו, מבלי שהחזיק ברישיון בר תוקף לכך



>> טייס אל על בדרגת קצין ראשון עתר בצעד תקדימי לבג"ץ בסוף השבוע בגין שלילה זמנית של רישיונו - כך נודע ל-themarker. הטייס הושעה באופן זמני על רקע טיסות שביצע באופן פרטי תמורת תשלום, במטוס קל שברשותו, ללא רישיון מתאים לכך.

העתירה הוגשה נגד שר התחבורה ישראל כץ, מינהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום וועדת הערער לרישוי ברת"א, בידי עו"ד אלי גרונדשטיין. לעתירה צורפו בקשות למתן צו ביניים וצו ארעי בדחיפות, כדי שהטייס יוכל לשוב מיידית לעבודתו בחברת התעופה - שממנה הושעה מיולי השנה, למשך תשעה חודשים.



הפרשה החלה בקיץ, כשפקחי רשות התעופה האזרחית (רת"א) מצאו ליקויים במטוס קל מדגם ססנה. לאחר בדיקה שביצעו הפקחים התברר כי הטייס הוא טייס מן השורה באל על, וכי הוא הטיס במטוס זה נוסעים תמורת תשלום אף שאין ברשותו רישיון בר תוקף למטוס מסוג זה.



אף על פי שרת"א הזהירה את הטייס כי אסור לו להטיס נוסעים במטוס זה, בביקורת חוזרת התגלה כי הוא ממשיך לעשות כך. ברת"א ראו בהתנהגותו של הטייס "עבריינות אווירית" שיש בה כדי לסכן לכאורה את ציבור הנוסעים והשעו אז את רישיון הטיס שלו למשך תקופה של תשעה חודשים, שצפויה להסתיים באפריל 2011.



בעתירה לבג"ץ טוען בא כוחו המשפטי של הטייס כי מדובר בטיסה פרטית ולא בטיסה מסחרית, ובאירוע בודד במטוסו הפרטי, וכי כתוצאה מכך "נשללה פרנסתו כטייס אל על לתשעה חודשים, נגרם לו הפסד כספי של כ-400 אלף שקל וכן בוטלו כל רישיונות הטיס שלו בשתי קטגוריות: a (חד מנועי) ו-b (רב מנועי בוכנה)". העותר אף יוצא נגד פסיקת ועדת רת"א, שדחתה את הערער שהגיש הטייס.



"להחלטה בדבר התליית רישיון טיס ישנה חשיבות לעתיד ענף התעופה האזרחית בישראל. התליית רישיון טיס, בעיקר לטייס מסחרי, לתקופה ממושכת היא מהלך חמור ומסוכן. כשירותו של טייס נגזרת בעיקר מביצוע טיסות באופן שוטף, והתרגול משפר את רמת הביצוע ועמה את הבטיחות.



"זאת הסיבה לכך שתקנות הטיס השונות דורשות מטייס בכלל ומטייס מסחרי בפרט לקיים שגרת טיסות ולמעשה מתנות את זכותו לעשות שימוש ברישיון הטיס שלו בכך שיטוס בפועל. עונש של התליית רישיון לתקופה ממושכת מנוגד למעשה לתפישת בטיחות הטיסה", נכתב בעתירתו של הטייס לבג"ץ.



מחברת אל על נמסר בתגובה: "רישיונו של הטייס הושהה על ידי רשות התעופה האזרחית בגין פעילות שאינה קשורה לעבודתו בחברה. על כן, עד להתבהרות הנושא הוא אינו יכול לכהן כטייס באל על. בחברה ממתינים לתוצאות בירור המקרה ברת"א".



ברשות התעופה האזרחית (רת"א) סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully