וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקעה סבלנותם של בעלי האג"ח בתשואה 10: דורשים להעמיד אותן לפירעון מיידי

מאת ליאור זנו

14.11.2010 / 6:59

חברת הנדל"ן שבשליטת ויצמן שירי חייבת לבעלי האג"ח 60 מיליון שקל



>> שבוע אחרי הודעתו של ויצמן שירי כי לא יעביר סכום של 993 אלף שקל לתשואה 10, שבשליטתו, אלא יוותר על משכורתו עד שהחברה תשיג את מלוא הסכום - ובעלי האג"ח של חברת הנדל"ן מכנסים אסיפה שבה ידרשו להעמיד את כל החוב כלפיהם לפירעון מיידי. באוגוסט האחרון הוגש מתווה להסדר חוב עם בעלי האג"ח, הכולל המרה של חלק מהחוב למניות החברה, הזרמת כספים לחברה על ידי הבעלים ודחייה של פירעון החוב.

עד כה המתינו הצדדים לפסיקת בורר בדבר מקדמי ההמרה של אג"ח מסדרות א' ו-ב' למניות - אבל נראה כי פקעה סבלנותם של בעלי האג"ח.



שירי, מנכ"ל מפלגת העבודה הפורש, שולט בחברת הנדל"ן שנמצאת בעיצומו של ניסיון להגיע להסדר חוב - תשואה 10 חייבת כ-60 מיליון שקל לבעלי האג"ח שלה וסכום נוסף לבנקים. לחברה אין כמעט הכנסות, ולדו"חותיה מוצמדת הערת "עסק חי" המעמידה בספק את המשך קיומה.



גם קופת המזומנים של תשואה 10 דלה במיוחד - 130 אלף שקל בלבד סוף יוני. חובה לבעלי האג"ח מסדרות א' וב', לאחר שביצעה רכישה עצמית של חלק מהאיגרות, מגיע ל-37.4 מיליון שקל ול-21 מיליון שקל, בהתאמה.



על פי מתווה ההסדר, שעדיין לא אושר, אג"ח בסך 33 מיליון שקל יומרו ל-45% ממניות החברה. היתרה, בסך 25.4 מיליון שקל, תיהפך לסדרת אג"ח חדשה שתישא ריבית של 6% ותיפרע ב-12 תשלומים חצי-שנתיים (קרן וריבית) החל במאי 2012 עד מאי 2017.



בנוסף, בעלי השליטה אמורים להזרים לחברה במועד אישור בית המשפט 15 מיליון שקל, 10 מיליון שקל בנכס מקרקעין בבאר שבע והשאר במזומן. כנגד ההזרמה הזו יוקצו לבעלי השליטה מניות נוספות בתשואה 10 - כך שאחזקתם תגיע ל-52%. תוך שנה מאישור ההסכם שירי אמור להזרים 5 מיליון שקל נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully