וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסאריו קפיטל מנסה להחיות את תחום הני"ע המסחריים

מאת אדיר ונונו

14.11.2010 / 6:59

החברה זיהתה פוטנציאל בשוק ניירות הערך המסחריים, שהיקפו בישראל קטן יחסית ומוערך במאות מיליוני שקלים. אורית זריהן, ששימשה מנהלת התפעול בלאומי קרדיט, תנהל את התחום



>> ניירות ערך מסחריים (נע"מים) הם איגרות חוב קצרות מועד שמנפיקות חברות לצורך גיוס מימון לטווח קצר, מה שמאפשר הן ללווים הן למלווים לסגור עסקות ללא תיווך הבנקים. מבחינת המנפיקים, הנע"מים מהווים תחליף לאון-קול הבנקאי (הלוואות זולות, קצרות מועד, המוצעות לחברות במצב כלכלי טוב). מבחינת הרוכשים, המכשיר הוא תחליף פיקדון.

הנע"מים מגוונים את מקורות המימון לטווח קצר ומקטינים את הוצאות המימון בעבור הלווים והמלווים. כך, חברה בדירוג a, המשלמת ריבית פריים על און-קול, תגייס באמצעות נע"מים בריבית פריים מינוס 0.4%. רמת הריביות הנמוכה תייצר לחברות כמו רוסאריו - כיום היחידה בשוק שפועלת באינטנסיוויות בהנפקת נע"מים - תשואה של כ-0.1% לשנה לכל חיי הנע"מ.



פעילות הנע"מים בישראל התחילה עם הקמתה של לאומי קרדיט ב-2001, כשהרוכשים העיקריים של המכשיר היו משקיעים מוסדיים. בתחילת 2008, כשתוקנו תקנות ההשקעה המשותפות של קרנות הנאמנות, החלו גם הקרנות הכספיות להשקיע במכשיר ורכשו נע"מים בהיקף של 3 מיליארד שקל. ההערכה היא כי בשיאו הגיע שוק הנע"מים בישראל ל-7 מיליארד שקל.



לקראת סוף 2008, בשיאו של המשבר הפיננסי העולמי, המשקיעים בישראל ניצלו את אפשרות הפדיון המיידי של הנע"מים - מה שכמעט גרם להיעלמותו של שוק זה. כיום מוערך שוק הנע"מים בישראל במאות מיליוני שקלים. עכשיו, כאמור, ברוסאריו קפיטל מנסים להחיות מחדש את המכשיר.



נגה קנז, מנכ"לית רוסאריו קפיטל, מסבירה כי נוסף על העלייה בפופולריות של המכשיר, ככל שהריבית במשק עולה - כך הנע"מים נעשים אטרקטיוויים יותר והיקפם גדל. "מאחר שאנו מעריכים שיש הסתברות גבוהה לעליית הריבית בשנים הבאות, אנחנו צופים שהנע"מים יהיו יותר ויותר פופולריים", אומרת קנז.



מי שתוביל את התחום ברוסאריו קפיטל היא אורית זריהן, ששימשה מנהלת התפעול בלאומי קרדיט והתמחתה בתשע השנים האחרונות בהנפקות נע"מים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully