וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגפיים התקבלו בתשואות - וגם התשואה טיפסה

נתן שבע

14.11.2010 / 6:59

מניה ב-200 מלה



>> החודש נודע כי שייטת 13 של צה"ל תצייד את לוחמיה בנעליים מדגם ייחודי שאותו תייצר חברת טימברלנד. חברת ההנעלה וההלבשה האמריקאית מזוהה בעיקר עם נעלי טיפוס הרים.



טימברלנד הוקמה ב-1952 על ידי נתן שוורץ, שהיה אז יצרן נעליים מקומי בבוסטון. שוורץ רכש מחצית מחברה מקומית בשם אבינגטון, שייצרה נעליים בקבלנות עבור חברות אחרות. שלוש שנים מאוחר יותר הוא רכש את המחצית השנייה.

בשנות ה-60 החל שוורץ לפתח נעליים חסינות למים. הוא עשה זאת באמצעות חיבור הסוליות לחלק העליון של הנעל ללא תפר, באמצעות טכנולוגיית הזרקה מיוחדת.



ב-1973 הציגה החברה מגף שאותו כינתה "טימברלנד". הפופולריות שלה זכה המגף הזה גרמה לחברה להחליף את שמה לטימברלנד.



ב-1980 החלה טימברלנד לייצא את מוצריה - תחילה לאיטליה, ובהמשך למדינות נוספות. בשנות ה-80 וה-90 החלה החברה להיכנס גם לתחום ההלבשה לגברים ולנשים ובהמשך הוסיפה גם עוד מוצרים - בהם תרמילים, שעונים ונעליים לילדים.



טימברלנד - שבראשה עומד כיום ג'ף שוורץ, נכדו של מייסד החברה - נסחרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר. החברה מוכרת בהיקף של 1.3 מיליארד דולר בשנה, וב-2009 היא רשמה רווח נקי של 56 מיליון דולר. החברה מעסיקה כיום יותר מ-5,000 עובדים.



מניית טימברלנד נסחרת לפי מכפיל 15 על רווחיה הצפויים ב-12 החודשים הקרובים. מניית החברה הניבה למשקיעים בה תשואה ממוצעת של 19% בשנה ב-20 השנה האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully