וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב"כימיקלים לישראל" פועלים נגד רפורמת המס

צבי זרחיה ואורה קורן

14.11.2010 / 7:59

בכירי כיל מפעילים לחצים על ועדת הכספים לטרפוד רפורמת המס. אם הרפורמה בעידוד השקעות תתקבל, כיל תאבד 500 מיליון שקלים בשנה בהטבות מס

בכירים בחברת כימיקלים לישראל (כיל), בהם הח"כ לשעבר אלי גולדשמידט המכהן כסמנכ"ל בבעלת השליטה בכיל, החברה לישראל, פנו באחרונה לחברי כנסת החברים בוועדת הכספים כדי לשכנעם להתנגד לרפורמה בעידוד השקעות. לפי הרפורמה המתוכננת, כיל לא תוכל ליהנות יותר מהטבות המס שקיבלה עד כה, המוערכות ב-500 מיליון שקל בשנה.

עוד לפי הרפורמה המוצעת, יוגדלו הטבות המס לפריפריה (ראו גרף). הוצאת חברות כרייה כמו כיל מקבלת ההטבות תאפשר לממשלה להקצות יותר כספים להטבות המס לפריפריה.

גורמים בממשלה טענו באחרונה כי כיל מנסה להגיע למקבלי החלטות בכירים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי לשכנעם להתנגד לרפורמה. במקביל לבכירים פנו גם עובדים בכיל לחברי כנסת, והביעו חשש לעתידם נוכח הפגיעה בהטבות המס לחברה.

ח"כ חיים אורון (מרצ) אישר כי בכירים בכיל פנו אליו בתקופה האחרונה בעניין הרפורמה. אורון, התומך ברפורמה, קיבל פניות גם מגופים אחרים המתנגדים לה, כמו איגוד לשכות המסחר.

היום תחל ועדת הכספים בדיון ברפורמה, הכלולה בחוק ההסדרים. לוועדה תוכננו חמש ישיבות בנושא, כשההצבעה על כך צפויה בסוף דצמבר 2010, יחד עם ההצבעות על ידי סעיפי החוק. ראשי כיל והעובדים צפויים להגיע היום לישיבת הוועדה.

כיל שוכרת דרך קבע את משרד הלובינג תקשורת פלוס, בבעלות רותי פרמינגר ובהירה ברדוגו, המייצגות אותה בכנסת ובממשלה. פרמינגר נפגשה עם ח"כים בוועדה והציגה את עמדת כיל נגד הרפורמה.

התנגדות לרפורמה מובעת גם מאיגוד לשכות המסחר ומפורום ראשי הרשויות. נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין אמר בסוף השבוע כי "בונים שיטה קלוקלת המזרימה את עיקר הטבות המס לחברות החזקות ביותר במרכז ולאחר מכן רוצים להשליך כמה עצמות לפריפריה כדי להשקיטה. כך לא בונים כלכלה בריאה. הצעת החוק מעוותת את מערכת המס בישראל, ומשמעותה יצירת מס חברות אפלייתי הפוגע בעיקרון השיוויון של מערכת המס בישראל".

ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ, העומד בראש פורום הרשויות בנגב, מבקש להגדיל באופן משמעותי את פער ההטבות בין המרכז לפריפריה. דנילוביץ הציע להוריד את מס החברות בפריפריה ל-2% במקום 8% בהצעת החוק. במשרד התמ"ת מוכנים לשקול את הורדת מס החברות בפריפריה ל-1%-2%, אבל במשרד האוצר מתנגדים לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully