וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס ההכנסה בארה"ב מחזיק במידע שעשוי להוביל לילדים נעדרים - אך אסור לחשוף אותו

ניו יורק טיימס

14.11.2010 / 9:39

בארה"ב נחטפים מדי שנה 200 אלף ילדים; חוקי הגנת הפרטיות אוסרים על מס ההכנסה לחשוף מידע לגבי החזרי מס



רשות מס ההכנסה בארה"ב מחזיקה במידע שעשוי להוביל למציאת ילדים שנעלמו - אך היא מסרבת להסגיר אותו בשל חוקי הפרטיות המגנים על משלמי המסים.







חוקי הגנת הפרטיות בארה"ב אוסרים על מס ההכנסה למסור מידע בנוגע להחזרי מס, אלא אם מתנהלת חקירה פדרלית במקרה חטיפה של ילד על ידי הורה ושופט מחוזי פוסק כי יש להעביר את המידע. עם זאת, רוב המקרים של חטיפות ילדים על ידי אחד ההורים נחקרים על ידי המדינה והתובעים המקומיים, ולא כחקירה פדרלית. גם כאשר הבולשת הפדרלית מעורבת בחקירות אלה, בקשות למידע מרשות מס ההכנסה כמעט ולא נענות בחיוב.



החוק מונע מהורים ומחוקרים להשיג מידע לגבי חשודים בחטיפת ילדים - אפילו אם משלמי המסים אשר בהם מדובר הם עבריינים הנמלטים מהחוק והוצא נגדם צו מעצר.



"זהו אחד המקרים שבהם אתם מקווים שההיגיון הבריא יתעלה מעל לכל", אמר ארני אלן, נשיא ומנכ"ל המרכז הלאומי לילדים נעדרים ומנוצלים בארה"ב. "אנחנו מדברים על אנשים שנמלטים מהחוק, אשר הוצאו נגדם צווי מעצר. וילדים שנמצאים בסיכון".



בארה"ב מדווחים מדי שנה 200 אלף מקרי חטיפה של ילדים, רובם נובעים מסכסוכים בין בני זוג בנוגע למשמורת. כ-12 אלף מהילדים נעלמים לפרק זמן של יותר מחצי שנה, לפי נתוני משרד המשפטים האמריקאי.



ואולם, למרות הסיכון, מספר גדול מהחוטפים עדיין מגישים טפסים להחזרי מס. מחקר שנערך לפני שלוש שנים על ידי משרד האוצר האמריקאי, מצא כי ביותר משליש ממקרי החטיפה נעשה שימוש במספרי הביטוח הלאומי של הילדים או של קרובי משפחתם בטפסים להחזרי מס שהוגשו לאחר ביצוע החטיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully