וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב הציע פנטהאוז בניו יורק ב-2 מ' ד' והסתפק ב-229 אלף ד'

סוכנויות הידיעות

14.11.2010 / 11:07

"ניו יורק פוסט" דיווח על מכירת הדירה בבניין אפתורפ, ועל מכירת דירות נוספות במחירים דומים



דירת פנטהאוז בבניין אפתורפ בו מחזיקה אפריקה ישראל בניו יורק, נמכרה ב-228,900 דולר, לאחר שהוצעה למכירה כ-2,025,765 דולר, דיווח העיתון "ניו יורק פוסט", מפי מקור שנותר בעילום שם. הדירה בקומה ה-12, בת חדר שינה אחד וחדר אמבטיה אחד ובשטח 71 מ"ר, היתה בשוק במשך 13 חודשים, לפי אתר streeteasy.com. המקור תיאר ל"פוסט" את הדירה כ"לא משופצת אך הולמת למגורים". מדובר במחיר נמוך בהרבה – כ-3,224 דולר למ"ר - לעומת מחירים של דירות אחרות בבניין, שלפי דיווחים נמכרו ביותר מ-18 אלף דולר למ"ר.



ה"פוסט" דיווח גם כי זו אינה הדירה הראשונה שמחירה צנח. פנטאהאוז בן 38 מ"ר נמכר ביולי תמורת 123,717 דולר, לעומת מחיר התחלתי של 895,000 דולר. פנטהאוז נוסף, בשטח 90 מ"ר, נמכר ב-417,177 דולר, לעומת מחיר התחלתי של 2,559,420 דולר.



מחירים אלה אינם משקפים את המצב בכלל הבניין – דירה אחת נמכרה למשל ביותר מ-18,000 דולר למ"ר. במונחים אלה, הדירה המדוברת נמכרה ב-3,224 דולר למ"ר, בדומה לדירה הקטנה יותר, ואילו הדירה הגדולה יותר נמכרה בכ-4,500 דולר למ"ר.



הדירה היקרה ביותר שנמכרה באפתורפ עד כה נרכשה על ידי ג'ון פולוק, מנהל תיקי השקעות בכיר בחברת הגידור אליוט אסושייאטס, לפי דיווח מאוגוסט. פולוק מתכוון לשלב שלוש דירות שרכש באפתורפ לדירה אחת. שטח הדירה המשולבת יעמוד על 790 מ"ר. פולוק רכש את הדירה ב-14 מיליון דולר, כמחצית מהסכום בו הוצעה הדירה למכירה. פולוק שילם למעלה מ-18 אלף דולר למ"ר עבור הדירה השלישית.



כעת מוצעות 2 דירות למכירה בבניין לפי אתר streeteasy.com – דירה בת 4 חדרי שנה המוצעת ב-6.75 מיליון דולר, ודירה בת 2 חדרי שינה המוצעת ב-2.62 מיליון דולר. שתי הדירות כבר ספגו הורדת מחירים.



בניין אפתורפ, הנמצא בשדרת ברודווי בניו יורק, בין הרחובות 78 ו-79, נרכש במארס 2007 על ידי אפריקה ישראל בשותפות עם מאן ריאלטי שבשליטת מוריס מאן, תמורת 426 מיליון דולר. כל אחד מהם מחזיק ב-50% בבניין. לאחר רכישתו החל הבניין לעבור עבודות חידוש ושיפוץ מתוך מטרה למכור את הדירות בו במחירים גבוהים - וכך לכסות את עלות ההשקעה.



האישור להמיר את ייעוד בניין אפתורפ, בן 102 השנים, לדירות יוקרה התקבל בחודש מאי, לאחר שהחברה המנהלת את הפרוייקט מטעם הבעלים אפתורפ אסושיאייטס, התחייבה לעמוד בתנאים שהציב התובע כמו הסרת האזבסט מהדירות שאינן עוברות שיפוץ, בידוד צינורות המים בבניין, ואיטום הצינורות במרתפים נגד דליקות.



הפרויקט נקלע לצרה לאחר צרה. מלבד בעיות בניהול החברה היה גם סכסוך בין השותפים המקוריים, אפריקה ישראל ומאן ריאלטי, שהוביל למינוי חברה חיצונית לניהול הפרויקט ולעזיבת מאן. בנוסף, הגיע גם המשבר הכלכלי בארה"ב שגרם לירידת מחירים בשוק נדל"ן היוקרה בניו יורק ולהתמעטות הקונים. מחנק האשראי פגע ביכולת המימון של פרויקטים דוגמת אפתורפ. בעיה נוספת היא מאבק עם השוכרים, הנאבקים על שמירת זכויותיהם לשמירה על שכירות נמוכה, ועם הדיירים הקיימים בבניין, המתלוננים על עבודות השיפוץ הממושכות.



בנפרד, בחודשים האחרונים החליף האפתורפ את צוות השיווק, ונפרד מסוכנת הנדל"ן הידועה דולי לנץ ומחברת הנדל"ן פרודנשל דאגלס אלימן, ועבר לחברת קורקורן סאנשיין מרקטינג גרופ – צעד שיצר בלבול מסויים בקרב רוכשים פוטנציאליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully