וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לפני פרסום מדד אוקטובר: הערכה הממוצעת בשוק - עלייה של 0.2%

ואדים סבידרסקי

14.11.2010 / 13:23

הכלכלנים אינם מגיעים לקונסנזוס לגבי עוצמת העלייה אך כיוון המגמה די ברור



מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר יעלה ב-0.2% בממוצע, כך מעריכים 14 כלכלנים שהשתתפו בסקר שערכה בלומברג. גם החודש לא הושג קונסנזוס והצפי לגבי עוצמת עליית המחירים של הכלכלנים מצוי במחלוקת, כאשר כיוון המגמה הוא די ברור.



התחזית האגרסיבית ביותר היא לעלייה של 0.4% והתחזית הנמוכה ביותר היא לעלייה של 0.1%. הרוב מ-7 ממשתתפי הסקר צופים לאינפלציה של 0.2%; 5 מתוך 14 צופים לעלייה של 0.3%; כלכלן אחד צופה כי המדד יוסיף 0.4% ואחרון הכלכלנים שהשתתפו בסקר צופה עלייה מתונה של 0.1% בלבד.



הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה צפויה לפרסם מחר, בשעה 18:30, את מדד המחירים לצרכן אשר נחשב לאחד הפרמטרים העיקריים אותם בוחן בנק ישראל בקביעת גובה הריבית במשק.



ורד דר, הכלכלנית הראשית של בית השקעות פסגות, אשר תחזיתה הינה האופטימית ביותר (עלייה מתונה של 0.1%), צופה כי האינפלציה לשלושת החודשים הקרובים תסתכם בכ-0.6% וכי האינפלציה בארץ ב-12 החודשים הקרובים צפויה להסתכם בשיעור של 2.5%-3%.



לדברי רפי גוזלן מלידר שוקי הון, "השיפור בשוק העבודה במקביל לעלייה הצפויה במחירי המזון מוסיף להעמיד את הסיכון האינפלציה בשנה הקרובה כמוטה כלפי מעלה. בנוסף לגורמים אלו, העדכון כלפי מעלה של נתוני הייצוא האחרונים, היחלשות השקל והרמה הגבוהה של הציפיות לאינפלציה צפויים להוביל את בנק ישראל להעלאת הריבית לחודש דצמבר ל-2.25%.





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully