וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה גפני: להוציא את כיל מחוק עידוד השקעות הון או לבטל את החוק

אורה קורן וצבי זרחיה

14.11.2010 / 13:31

כיל: האוצר דחה הצעת פשרה של התאחדות התעשיינים להעלות המס על כלל התעשייה כדי שכיל תהנה מהטבות המס



הדיון בועדת הכספים של הכנסת על חוק עידוד השקעות הון התמקד, כצפוי, בכיל, שהוחרגה מהחוק המעניק הטבות מס לתעשיה. כיל נהנתה בדיון מתמיכה ברורה של חברי הכנסת זבולון אורלב ויעקב אדרי. על פי החוק החדש לא תקבל כיל בגין הכריה הטבות מס שיונהגו בנגב - 8% מס חברות משנת 2013. החברה תידרש לשלם את מלוא המס - 18% משנת 2016.




יו"ר ועדת הכספים, משה גפני אמר במפורש, כי ליבת העניין בדיון בחוק יהיה כיל. "יבוא האוצר ויאמר, אם לא תאשרו את עניין הכרייה, אין חוק". גפני שאל את ברוש, אם להוציא את כיל מההטבות או להשאיר אותה ולבטל את החוק. "זה היום המצב", אמר גפני.



נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש שניסה להשאיר את כיל בחוק אמר בתשובה, כי "להפלות את כיל זה לא תקין. כנשיא ההתאחדות אלחם נגד זה. אבלף אם יבוא משרד האוצר לועדה ויאמר – אם אתם לא מאשרים את החוק אני מושך את החוק - אתחנן שיאשר לממשלה מה שהיא רוצה".



במהלך הדיון חשף המשנה למנכ"ל כיל, אשר גרינבאום, כי נרקחה הצעת פשרה שנועדה להשאיר את כיל במסגרת החוק.



"הצענו למשרד האוצר הצעת פשרה - במקום להחריג את כיל מהחוק, לטפל באחוזים בחוק. ההתאחדות הציעה להעלות את שיעור המס ל- 9% ו-13% (במקום 8% ו-12%) שזה יענה על המחסור הכספי, תמורת אי החרגת כיל מהחוק. התשובה של האוצר היתה 'לא', אמר גרינבאום.



לדבריו, שמע על החרגת כיל מהחוק רק לאחר שהתקשורת חשפה את הדבר. ערן פולר, סגן ממונה על התקציבים השיב, כי האוצר פרסם בכל העתונית את הנושא והזמין תגובות. כיל לא הגיבה. גרינבאום השיב, כי "כיל לא ראתה את תיבת הדואר הזו" והוסיף, כי מן הראוי היה שהאוצר יפנה אליה מיוזמתו לשמוע דעתה.



לדברי גרינבאום, הטבות המס של כיל כיום מביאות לשיעור ממוצע של כ-17%. בחלק מהפעילויות היא כלל לא משלמת מס ובחלק משלמת מס מופחת במסלול אירלנד. לדברי, ההטבות יימשכו עד שנת 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully